سفر هیأت‌های عراقی به سه کشور آسیایی برای عقد قراردادهای تسلیحاتی

سفر هیأت‌های عراقی به سه کشور آسیایی برای عقد قراردادهای تسلیحاتی
دوشنبه 30 دی 1398 - 13:05

یک عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از سفر قریب‌الوقوع یک هیأت عراقی به سه کشور روسیه، چین و اوکراین به منظور عقد قراردادهای تسلیحاتی خبر داد.

العالم - عراق

«بدر الزیادی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت که بزودی هیأت‌هایی به سه کشور روسیه، چین و اوکراین به منظور توافق با آنها درباره واردات سامانه‌های پیشرفته جهت حمایت از حریم هوایی عراق و تکمیل دوربین‌های حرارتی مدرن در مرز با هدف شناسایی هر گونه تحرکات تروریست‌ها، سفر می‌کنند.

الزیادی در مصاحبه با روزنامه عراقی «الصباح» گفت که پارلمان در صدد تشکیل هیأتی مشترک از دو قوه مجریه و مقننه برای سفر به این سه کشور جهت عقد قراردادهای خرید سلاح‌های پیشرفته است.

او افزود که بسیاری از کشورها برای تجهیز عراق به سلاح‌های مدرن در مقابل نفت، اعلام آمادگی کرده‌اند و این بهترین راه برای تضمین واردات سلاح‌های با کیفیت به عراق است بدون آنکه فساد یا رشوه‌دهی به واسطه‌های دو طرف در میان باشد.

این نماینده پارلمان عراق همچنین گفت: «عدم تکمیل تسلیح نیروهای مرزی عراق به سلاح‌های پیشرفته به رویکرد اشتباه در اعتماد به توافقنامه با آمریکا بازمی‌گردد که مبالغ هنگفتی نیز برای آن صرف شد اما تکمیل هم نشد و لذا عراقی‌ها باید به خودشان اتکا کرده و به اردوگاه شرقی برای تسلیح ارتش عراق روی آورند».

به نوشته این روزنامه، کمیسیون امنیت و دفاع مجلس نمایندگان(پارلمان) عراق نیز از سفر هیأت‌های عراقی به سه کشور(روسیه، چین و اوکراین) به منظور خرید سامانه‌های پیشرفته جهت حمایت از حریم هوایی عراق در برابر هر گونه تجاوز و نقض حاکمیت این کشور خبر داده و گفته است که از جمله این سامانه‌ها، سامانه دفاع موشکی اس ۳۰۰ و اس ۴۰۰ است.

فارس

پربیننده ترین خبرها