چرا ترامپ مجروحان آمریکایی را در عین الاسد نادیده می گیرد؟!

چرا ترامپ مجروحان آمریکایی را در عین الاسد نادیده می گیرد؟!
دوشنبه 30 دی 1398 - 14:49

حمله های موشکی جمهوری اسلامی ایران به پایگاه آمریکایی عین الاسد در غرب عراق - که در انتقام جنایت بزدلانه اخیر آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد قاسم سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس صورت گرفت - نه تنها خسارت های سنگینی به این پایگاه وارد آورد بلکه هیبت و جبروت آمریکا را هم در هم شکسته و آبروی سردمداران این کشور را به باد داد.

العالم - تحلیل روز

این حمله، پوچی و پوکی کسانی را برملا کرد که خود را رهبر بزرگترین و قدرتمندترین کشور دنیا می دانستند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در میان افسران و فرماندهان ارتش و سیاستمداران این کشور در حالی که رنگ از روی همه آنها پریده بود، پشت تریبون حاضر شد و اعلام کرد که بزرگترین پایگاه نظامی این کشور در عراق هدف حمله های موشکی قرار گرفته است. وی تلاش کرد این ضربه سنگین را به نوعی بی اهمیت نشان دهد لذا دست به دامان دروغی بزرگ شد و ادعا کرد که در این حمله خسارت مادی ناچیزی به نیروهای آمریکایی وارد شده است.

اما ایران – که خود به خوبی می دانست چه کرده است – همان لحظه اول اعلام کرد که با موشک باران پایگاه آمریکایی عین الاسد، این پایگاه را در هم کوبیده است و در این حمله خسارت های مادی شدیدی به دشمن وارد آمده و تعدادی زیادی از نظامیان تروریست آمریکایی هم کشته یا مجروح شده اند. پس از عملیات موشکی شمار زیادی هواپیما مشاهده می شد که به طور مستمر به این پایگاه رفت و آمد می کرده و مجروحان و تلفات ناشی از این حمله را جابجا می کردند.

آمریکا می توانست برای اثبات ادعای ترامپ و تکذیب حقایقی که ایران از این حمله بر ملا کرد، درهای این پایگاه را به روی روزنامه نگاران و رسانه باز کند؛ اما اگر چنین می کرد دروغ ترامپ و حقیقت ایران اثبات می شد. لذا به هیچ خبرنگار و رسانه ای اجازه نداد به این پایگاه نزدیک شود؛ تا اینکه پس از مدتها و پس از پاکسازی آثار موشک باران، دوربین شبکه "سی ان ان" به عنوان اولین دوربین وارد این پایگاه شد و اجازه یافت از بخشی از آن فیلمبرداری کند. با این حال حجم خساراتی که به این پایگاه وارد آمده و از شبکه سی ان ان پخش شد، جهان را شوکه کرد.

به نظر می رسد که آمریکایی ها همه "اصول و ارزش های تمدن غرب" در شفاف سازی و اطلاع رسانی از سوی دولت و رسانه ها را – که یکسره آن را بر سر ما می کوبند – به کلی فراموش کرده و به سرشت قدیمی خود برگشته اند. آنها دروغ بزرگ ترامپ را که گفته بود هیچ یک از نظامیان آمریکایی در این حمله کشته یا مجروح نشده اند، پوشش دادند. اما پس از افشای حجم تخریب در این پایگاه، دیگر توجیه دروغ ترامپ امکان پذیر نبود؛ لذا آرام آرام شروع به افشای حقایق کردند. ابتدا وزارت دفاع آمریکا اعتراف کرد که 11 نظامی در این حمله مجروح و دچار "ضربه مغزی" شده اند که برای مداوا به آلمان و کویت انتقال یافته ند.

البته همین عدد 11 هم دروغ است همچنان که "ضربه مغزی" هم دروغ است. روزنامه القبس چاپ کویت فاش کرد حدود 16 نظامی آمریکایی در این حمله در سطح شدید و متوسط مجروح و به بیمارستانی در منطقه عریفجان در جنوب کویت منتقل شده اند. عده ای نیز دچار سوختگی شدید شده و برخی نیز به دلیل اصابت ترکش، بدنشان سوراخ شده است.

همه می دانند که رئیس جمهور آمریکا زیاد وراجی می کند. او معمولا در مورد همه چیز هر چند بیهوده اظهار نظر می کند اما حاضر نشد درباره گزارش های پنتاگون – که به آمار مجروحان آمریکایی در عین الاسد اختصاص یافته است – اظهار نظر کند. او فکر می کند با این روش می تواند دروغ خود را از دیگران پنهان کند لذا مثل کبک سرش را در برف فرو کرد و فکر کرد کسی او را نمی بیند.

بدیهی است که گزارش روزنامه کویتی القبس درباره مجروحان آمریکایی هم همه حقیقت را نگفته است. هنوز حقایق و اطلاعات وسیع تری در بیمارستان های کویت، آلمان و عراق وجود دارد که امریکا سعی می کند آنها را مخفی کند اما نمی تواند این حقیقت بزرگ را که توسط ایران تحقیر شده است و هیبت و جبروت آن در هم شکسته است، مخفی کند. این تحقیر به تنهایی با هلاکت ده ها و صدها تن از ارتش تروریستی این کشور در پایگاه عین الاسد، برابری می کند.

  • نبيل لطيف، العالم

پربیننده ترین خبرها