حمله موشکی به مارب: تسویه حساب های درونی ائتلاف

حمله موشکی به مارب: تسویه حساب های درونی ائتلاف
سه شنبه 1 بهمن 1398 - 09:44

در حالی که عربستان در حال بازسازی نیروهایش در یمن برای تشدید فشارهای میدانی به انصارالله بود حمله موشکی به یکی از اصلی ترین پادگانهای تحت اختیار حزب اصلاح موجب شد علامت سوال ها در مورد توانایی ریاض برای تجمیع مجدد نیروها تحت پرچم ائتلاف عربی افزایش یابد.

العالم _ یمن

به عقیده صنعا این عملیات نوعی تسویه حساب بین نیروهای طرفدار امارات و حزب اصلاح (شاخه اخوان المسلمین در یمن) بوده است.

به گفته وزارت خارجه دولت هادی این حمله منجر به کشته شدن بیش از 100 نفر از نیروهای لشکر چهارم گارد ریاست جمهوری به فرماندهی مهران القباطی از فرماندهان نظامی طرفدار حزب اصلاح شده است.

با وجود اینکه ارتش و کمیته های مردمی یمن تا کنون مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته اند ولی رسانه های حامی منصور هادی سعی دارند صنعا را به عنوان مسئول این اقدام معرفی کنند.

یک منبع نظامی در صنعا تاکید کرد که اگر انصارالله قصد داشت نیروهای مشارکت کننده در درگیری های منطقه نهم را هدف قرار دهد بدون شک پادگان صحن الجن را هدف قرار می داد و نه پادگان آموزشی و نیروهایی که هفته گذشته از شبوه به این پادگان آورده شده بودند تا برای اجرای توافق ریاض و مستقر شدن در مناطق مورد اختلاف انتقالی و دولت هادی به کار گرفته شوند.

وی تاکید کرد که حمله موشکی به پادگان الاستقبال در منطقه المیل در مارب در ادامه تصفیه های درونی ائتلاف است که از سال 2016 و با ترور و حذف تعداد بسیاری از خطبا و ائمه مساجد در استانهای جنوبی آغاز و با حذف فرماندهان نظامی در مارب و حضرموت ادامه پیدا کرده است.

این حمله موشکی موجب تجدید درخواست طرفداران ائتلاف برای تحقیق پیرامون حمله موشکی به مقر وزارت دفاع دولت هادی در استان مارب در 14 نوامبر گذشته شده است. در این حمله که همزمان با حضور محمد المقدشی وزیر دفاع دولت هادی و عبدالحمید بن هادی المزینی فرمانده نیروهای سعودی در استان مارب در این ساختمان انجام شد شش نفر از نظامیان طرفدار هادی کشته شدند. منابع بین المللی اذعان کرده اند که این حمله موشکی ارتباطی با انصارالله نداشته است.

کارشناسان نظامی تاکید کرده اند که این حمله با موشکهای هوشمند آمریکایی که در اختیار ائتلاف قرار گرفته انجام شده است.

پربیننده ترین خبرها