لبنان و دو مشکل اساسی پیش رو

لبنان و دو مشکل اساسی پیش رو
سه شنبه 1 بهمن 1398 - 19:02

تحلیلگران سیاسی معتقدند به خشونت کشیده شدن تظاهرات ،هشداری جهت بحرانی شدن وضعیت این کشور است  این در حالی است که فعالان معتقدند دلیل این جنبش مردمی و بحرانی شدن  وضعیت کشور ناشی از برآوردن نشدن درخواست های جنبش بوده است.

العالم - نظرکده

ناظران سیاسی تاکید دارند کسی که دولت لبنان را تشکیل می دهد دارای مسئولیت سنگینی است ، از این رو ضروری به نظر می رسد تا منافع شخصی نادیده گرفته شود و وطن در اولویت قرار بگیرد.

برخی تحلیلگران سیاسی معتقدند برخی لبنانی ها هنوز دیدگاه الیگارشی جدید دارند، و کسانی که با پول نفوذ کرده اند باور نمی کنند خارج از قدرت خواهند بود،از اینرو برای باقی ماندن در قدرت به دنبال دفاع از خود هستند.

برخی تحلیلگران سیاسی معتقدند بخش دیگری نیز سردرگم هستندتا همه گروهها را جمع کنند تا مسئولیت را قبول کنند، زیرا مشکل فقط تشکیل دولت نیست بلکه مشکلات اساسی دیگری از جمله مشکلات اقتصادی نیز وجود دارد.

ناظران سیاسی معتقدند این گروهها از طریق میانجی گری،طرف دیگر را تحریک می کنند تا سوار بر موج جنبش ها شوند.

برخی فعالانِ جنبش مردمی نیز معتقدند دو دیدگاه وجود دارد دیدگاه نخست متعلق به افرادی است که با مشارکت هر شخص وابسته به طبقه سیاسی، مخالف و به دنبال تغییرات گسترده هستند.گروه اکثریتی نیز وجود دارند که به دنبال فرصت دادن به دولت و سپس ابراز نظر درباره آن هستند.

برخی تحلیلگران سیاسی معتقدند اعضای تیم سعد الحریری با دور نگاه داشتن خود از صحنه می خواهند بگویند ما با بحران و دولت موافق نیستیم، زیرا آنها افراد ترسویی هستند که خودشان یکی از عوامل بحران بودند.

فعالان جنبش مردمی به ویژه طرف های خارجی معتقدند لبنانی ها پس از جنبش مردمی، در انتظار تغییراتی در کشور هستند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها