سم پاشی شهر قرنطینه شده ۱۱ میلیون نفری در چین شروع شد + فیلم

پنج‌شنبه 3 بهمن 1398 - 12:11

دولت چین به منظور پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس خطرناک جدید، راه‌های ارتباطی با شهر ۱۱ میلیون نفری ووهان را بست و مردم این شهر را عملا قرنطینه کرد.

العالم - آسیا

مسئولان چینی از ساعت ۱۰ بامداد به وقت محلی (۳ بامداد به وقت اروپا) روز پنج‌شنبه ۲۳ ژانویه، ۳ بهمن، حرکت کلیه قطارها و پرواز کلیه هواپیماهای مسافربری از مبدأ این شهر را ممنوع کردند.

فرمانداری شهر ووهان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «ساکنان ووهان بدون دلیل موجه نباید شهر را ترک کنند. این تصمیم به منظور ممانعت مؤثر از شیوع ویروس گرفته شده است.»

2

تصاویری از وارد کردن یک مسافر از ووهان چین مستقیما به باکس قرنطینه در فرودگاه شانگهای

از سوی دیگر شهرداری ووهان نیز رفت و آمد وسایل حمل و نقل همگانی در شهر را متوقف و جشن‌های سال نو چینی را لغو کرده است. مقام‌های بهداشت و درمان ووهان مؤکدا از مردم خواسته‌اند که ماسک بر صورت خود بزنند، گر چه تقریبا تمام شهروندان ووهان از چند روز پیش این کار را می‌کردند.

بنا به گزارش رسانه‌های چین، مردم ووهان در عین حال همچنان امکان خروج از شهر با خودرو را دارند اما مأموران سازمان بهداشت با استقرار در ابتدای بزرگراه‌ها، به طور اتفاقی خودروها را متوقف کرده و با تب‌سنج دمای بدن برخی از مسافران را کنترل می‌کنند. همین گزارش‌ها حاکی است به دلیل هجوم مسافران برای خروج از شهر ووهان با خودرو در بامداد روز پنج‌شنبه صف‌های طویلی از خودروها در برابر جایگاه‌های توزیع سوخت تشکیل شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها