تظاهرات در عراق و رسوایی دموکراسی آمریکایی

تظاهرات در عراق و رسوایی دموکراسی آمریکایی
شنبه 5 بهمن 1398 - 14:45

این حجم تضاد در دموکراسی آمریکایی – که این کشور پیوسته به آن می بالد – انسان را شوکه می کند. نفاق این دموکراسی در بدترین شکل خود طی چهار ماه گذشته از اکتبر گذشته تا ژانویه جاری، رخنمایی کرده است.

العالم - کشکول

آمریکا تمام امکانات سیاسی و تبلیغاتی و حتی امنیتی و تمام بازوها و عناصر و ستون پنجم خود را در داخل و خارج عراق برای پشتیبانی از تظاهرات عراقی ها علیه فساد در چند استان "شیعه نشین" به بهانه حمایت از آزادی و دموکراسی به کار گرفت.

این نسخه اضافه آمریکایی برای دموکراسی حتی پس از آن که گروه های هرج و مرج طلب جوکر سوار بر موج اعتراضات مردمی شدند و فجیع ترین جنایت ها را علیه رزمندگان حشد الشعبی مرتکب شدند و به مراجع و شخصیت های دینی و ملی هم اهانت کردند و حتی دست به اقداماتی زدند که می توان آن را تروریستی دانست اقداماتی چون آتش زدن دفاتر احزاب و اماکن مذهبی و تأسیسات دولتی همچون بانکها و ادارات و مدارس و غیره، میدان را خالی نکرد و کار به جایی رسید که این کشور آشوب گروه های جوکر را "رفتارهای دموکراتیک" نامید که باید از آنها حمایت کرد.

اما همین دموکراسی آمریکایی تنها پس از گذشت سه ماه وارونه شد. همین دیروز بغداد عرصه حضور و تظاهرات سه میلیون عراقی بود که در اعتراض به جنایات آمریکایی ها علیه ملت و حاکمیت عراق از جمله ترور دو فرمانده رشید یعنی شهید سپهبد قاسم سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس، به خیابان ها آمده و اخراج اشغالگران آمریکایی را فریاد زدند. اینجا بود که دموکراسی آمریکایی دورویی خود را نشان داد و به جای حمایت از این "رویداد دموکراتیک" گفت که این حرکت، نظر همه ملت عراق نیست بلکه فقط نظر طیف "شیعه" است!

اولا ما نمی دانیم که آمریکا چگونه چنین تظاهرات با شکوه و بی سابقه ای را به رغم مشارکت گسترده بزرگان و علمای بزرگ اهل سنت و اداره های دار الافتا و اوقاف سنی و نیز مشارکت گسترده همه اقشار ملت عراق، حرکتی صرفا "شیعه" دانسته است. ثانیا چرا این دموکراسی منافقانه تظاهرات اکتبر عراقی ها را "شیعی" ندانسته است با اینکه کانون آن در استان های "شیعه نشین" مرکزی و جنوبی بوده است. این همان نفاق آمریکایی است .. و عاقلان را اشارتی کافی ست.

پربیننده ترین خبرها