دو یمنی دیگر در حملات هوایی سعودی جان باختند

دو یمنی دیگر در حملات هوایی سعودی جان باختند
شنبه 5 بهمن 1398 - 16:14

ائتلاف سعودی با حمله به چند استان یمن، دو شهروند این کشور را به کام مرگ فرستاد و چند نفر را مجروح کرد.

العالم - یمن

ائتلاف سعودی در ۲۴ ساعت گذشته با حمله به چند استان یمن و آسیب رساندن به اموال عمومی، دو غیرنظامی دیگر را به کام مرگ فرستاد و چهار نفر را مجروح کرد.

وبگاه خبری «انصارالله»، به نقل از یک منبع امنیتی گزارش کرد که به دنبال حمله ائتلاف سعودی به منطقه مسکونی «۷ یولیو» (۷ ژانویه)، در شهر الحدیده مرکز استان الحدیده در غرب یمن،‌ یک کودک به شهادت رسید و یک تن مجروح شده است. ائتلاف سعودی همچنین با شلیک خمپاره به سمت چند خانه در خیابان «۵۰» در همان منطقه، به اموال عمومی خسارت وارد کرد.

استان الحدیده مشمول توافق آتش‌بسی است که سال گذشته در سوئد به دست آمد. اما ائتلاف سعودی آن را مراعات نمی‌کند. آتش‌بس در شهر و بندر الحدیده از ۲۷ آذرماه ۱۳۹۷ (۱۸ نوامبر ۲۰۱۸) وارد مرحله اجرا شده است، اما ائتلاف سعودی با انجام حملات مداوم، هر روز آن را نقض می‌کند.

منبع امنیتی یادشده در ادامه گزارش کرد که ائتلاف سعودی منطقه «الفازه» در جنوب استان الحدیده، را هدف حمله توپخانه‌ای قرار داد. این نیروها همچنین منطقه «الجبلیه» در شهرستان «التحیتا»در استان الحدیده را با سلاح نیمه سنگین هدف قرار دادند که در نتیجه این حمله، زمین‌های کشاورزی و چند خانه خسارت دیدند.

به گفته این منبع، ائتلاف سعودی قصد داشته است از سمت جنوب روستای «القرشیه» در شهرستان التحیتا پیشروی کند که این عملیات جدید ناکام مانده است.

این منبع با اشاره به شهرستان مرزی «شدا» در استان صعده در شمال یمن، گفت که به دنبال حمله گارد مرزی سعودی به این منطقه، یک غیرنظامی جان باخت و سه نفر مجروح شدند.

به گزارش این منبع امنیتی، جنگنده‌های ائتلاف، شرق شهرستان «المتون» در استان الجوف در شمال غرب یمن و شهرستان «ذیبین» در استان عمران در شمال، را هدف قرار دادند.

یمن روزانه شاهد حملات زمینی و هوایی ائتلاف سعودی است. در همین ارتباط،‌ دیروز جمعه، رزمندگان یمنی موفق شدند ده‌ها پایگاه نظامی شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی در شمال شرق صنعاء را به کنترل خود در آورند.

فارس

پربیننده ترین خبرها