واکنش خبرنگاران بدون مرز به شهادت موسس "الوسط"

واکنش خبرنگاران بدون مرز به شهادت موسس
سه شنبه 30 فروردين 1390 - 04:32

سازمان خبرنگاران بدون مرز شهادت کريم فخراوي موسس روزنامه الوسط بحرين که تنها روزنامه ميانه روي اين کشور است را به شدت محکوم کرد.

 به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم ، سازمان خبرنگاران بدون مرز با انتشار بیانیه ای تاکید کرد : فخراوی چهارمین زندانی بحرینی است که در زندان این کشور جان باخته است بنابراین ما دولت بحرین را در این زمینه مسوول می دانیم.

 

 سازمان خبرنگاران بدون مرز سپس توضیح دولت بحرین درباره شکنجه های اعمال شده بر این شهید که آثارش بر روی پیکر او مشخص بود ، را خواستار شد.

 

 این سازمان همچنین انجام تحقیقاتی دقیق درباره علل جان سپردن این شهید و محاکمه عاملان آن را از دولت بحرین درخواست کرد.

 

 دولت بحرین ادعا کرده است که وی بر اثر بیماری کلیوی جان سپرده است اما در تشییع جنازه او ، عکس ها و تصاویری اینترنتی از پیکر این شهید میان تشییع کنندگان توزیع شد که ثابت می کرد وی به شدت تحت شکنجه قرار گرفته است.

 

 پیکر شهید عبدالکریم فخراوی که به شهادت تصاویر گرفته شده ، شکنجه‌های سختی را تحمل کرده بود، عاقبت تحویل خانواده وی گردید. این شهید در میان شماری از دوستانش روز چهارشنبه 24 فروردین ماه 1390 تشییع و به خاک سپرده شد.

 

 شهید فخراوی فردی شناخته شده در بحرین بود و به همین دلیل یک هدف برای حکومت فاسد و مستبد آل خلیفه به شمار می‌آمد. دستگیری وی، شکنجه‌های طاقت فرسا طی 9 روز و سپس به شهادت رساندن وی، به این معنا بود که آل خلیفه با به شهادت رساندن چنین چهره‌شاخصی قصد تهدید و ارعاب مسلمانان این دیار را دارد.

 

 موسس روزنامه الوسط بحرین، چهره‌ای شاخص، شناخته شده، خدمت گزار اهل بیت و بانی مجالس سوگواری بود.

 

 یکی از مهم‌ترین کارهای وی تأسیس انتشارات فخراوی بود که هدف اصلی آن انتشار آثار دینی و توزیع کتب مذهبی میان مردم بحرین و کتابخانه‌های کوچک و بزرگ بحرین بود. وی سالانه دهها عنوان کتاب چاپ کرده و آنها را در میان مردمان بحرین، عربستان، امارات و سایر کشورها توزیع می‌کرد.

 

 در گزارش خبرنگاران بدون مرز در خصوص جنایات رژیم حاکم بحرین همچنین آمده است که "زکریا راشد حسن العشیری" نیز روز 9 آوریل سال 2011 به دست نیروهای امنیتی بحرین بازداشت شد و پس از هفت روز زندان، به اتهام تحریک برای ایجاد نفرت، گسترش طایفی گری و دعوت به سرنگونی رژیم حاکم در سایت های اینترنتی در زندان به شهادت رسید.

 

 در همین حال وزارت کشور رژیم بحرین علت جان سپردن العشیری را نیز کم خونی اعلام کرد که خانواده او این توجیه دروغین را نپذیرفتند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها