رسوایی سقوط هواپیمای نظامی آمریکا در محدوده تحت کنترل طالبان افغانستان/ وزیران خارجه و دفاع امریکا از حضور در جلسه کنگره امتناع کردند

رسوایی سقوط هواپیمای نظامی آمریکا در محدوده تحت کنترل طالبان افغانستان/ وزیران خارجه و دفاع امریکا از حضور در جلسه کنگره امتناع کردند
سه شنبه 8 بهمن 1398 - 08:39

به دنبال رسوایی سقوط هواپیمای نظامی آمریکا در منطقه تحت کنترل طالبان در افغانستان که گفته می شود 100 کشته برجای گذاشته است، وزیران دفاع و خارجه آمریکا اعلام کردند که در جلسه امروز (سه شنبه) کنگره در مورد برنامه راهبردی ایالات متحده در خصوص افغانستان شرکت نمی‌کنند.  

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش رویترز، کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که برغم درخواست نمایندگان دو جناح دموکرات و جمهوریخواه برای برگزاری جلسه توجیهی در مورد راهبرد آمریکا در افغانستان وزیران دفاع و خارجه کاخ سفید از حضور در این جلسه امتناع می‌کنند.
جان سوپکو بازرس ویژه بازسازی افغانستان (سیگار) قرار است به عنوان تنها شاهد دولت ترامپ در جلسه کنگره حضور داشته باشد.
بر اساس بیانیه کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا، این آخرین نمونه از ممانعت دولت ترامپ از حضور در جلسات توجیهی کنگره و عدم شفافیت با مردم آمریکا در مورد مسائل مهم امنیت ملی است.
به رغم اجتناب نمایندگان دولت آمریکا، قانون گذاران گفتند که آن‌ها با خروج گسترده نیروهای آمریکایی از افغانستان مخالف هستند و خاطرنشان کردند که این اقدام امنیت و مبارزه با تروریسم را تضعیف می‌کند.
قانونگذاران کمیته نظارت خاطرنشان کردند که در جریان جنگ ۱۸ ساله آمریکا در افغانستان حدود ۲ هزار و ۴۰۰ سرباز آمریکایی کشته و بیش از ۲هزار نفر زخمی شده‌اند.

به دنبال انتشار خبر سانحه هوایی طی دیروز (دوشنبه 7 بهمن ماه) در استان غزنی افغانستان و منطقه تحت کنترل طالبان، مقامات آمریکایی در حالی خبر سقوط یک فروند هواپیمای نظامی خود را تایید کردند که طالبان از ساقط شدن این هواپیما از سوی این نیرو خبر داد و مسوولیت آن را پذیرفت.


یک مقام ارشد دولت آمریکا روز دوشنبه خبر سقوط یک فروند هواپیمای نیروی هوایی ایالات متحده در استان غزنی افغانستان را درحالی تایید کرد که طالبان با انتشار بیانیه ای از هدف قرار گرفتن این هواپیما و سقوط آن در منطقه تحت کنترل این نیرو و کشته شدن همه سرنشینان آن که از افسران سیا بودند، خبر داده است.
شبکه سی بی‌اس به نقل از مقامات امریکایی اعلام کرد که یک فروند هواپیمای‌ «بومباردیر E-11A» متعلق به نیروی هوایی آمریکا در استان غزنی افغانستان سقوط کرده است.
این هواپیما دوموتوره نیروی هوایی آمریکا برای جمع آوری اطلاعات میدانی توسط ارتش مورد استفاده قرار می‌گیرد.
طالبان شامگاه دوشنبه با صدور بیانیه‌ای رسمی مسئولیت سرنگونی هواپیمای آمریکایی در استان غزنی افغانستان را برعهده گرفت.
خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقام‌های محلی در استان غزنی افغانستان اعلام کرد که نزدیک به ۱۰۰ جسد در محل سقوط هواپیما پیدا شده که روز (دوشنبه هفتم بهمن‌ماه) در شهرستان «ده یک» استان غزنی سرنگون شده است.
خبرگزاری آسوشیتدپرس، این خبر را به نقل از عارف نوری سخنگوی والی غزنی اعلام کرده است. این هواپیما در منطقه تحت کنترل طالبان سقوط کرده است.

پنتاگون تاکنون در ارتباط با سرنوشت سرنشینان این هواپیما نظری نداده است.

پربیننده ترین خبرها