اعزام نیروی پشتیبانی ارتش رژیم صهیونیستی به مرز اردن در آستانه اعلام معامله قرن

اعزام نیروی پشتیبانی ارتش رژیم صهیونیستی به مرز اردن در آستانه اعلام معامله قرن
سه شنبه 8 بهمن 1398 - 15:20

گردان‌هایی از فرماندهی شمالی ارتش رژیم صهیونیستی برای تقویت مواضع خود در شرق فلسطین اشغالی و مرز اردن مستقر شدند.

العالم - فلسطین اشغالی

با نزدیک شدن به ساعت نشست خبری «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با «بنیامین نتانیاهو» و احتمال اعلام طرح موسوم به «معامله قرن»، ارتش رژیم صهیونیستی نیروی پشتیبانی به مرز اردن اعزام کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد بعد از ارزیابی‌های موقعیتی پیش از رونمایی رسمی از معامله قرن، با اعزام یک گردان زمینی پشتیبانی مواضع خود در «غور اردن» را تقویت می‌کند.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، این نظامیان پشتیبانی از گردان جاسوسی ویژه «گولانی» به دلیل نگرانی از بروز خشونت‌ها در مناطق شرقی فلسطین اشغالی و هم‌مرز با اردن، اعزام شده‌اند.

برخی منابع اسرائیلی نیز ادعا می‌کنند که هزاران نفر از ساکنان اردوگاه فلسطینی «العروب» نیز برای مقابله با حضور نظامیان صهیونیست در منطقه الخلیل واقع در کرانه باختری، به راه افتاده‌اند.

معامله قرن به طرح دولت ترامپ گفته می‌شود که برای ایجاد سازش دولت فلسطین و رژیم اشغالگر قدس تدوین شده و آن را طرح صلح می‌خوانند. بنا بر این طرح، رژیم اسرائیل، در ازای دریافت امتیازهایی فراتر از تعهدات قبلی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و قطعنامه‌های شورای امنیت و همچنین الحاق بخش‌هایی از مناطق اشغال‌شده به خاک فلسطین اشغالی، با تشکیل دولت مستقل فلسطین موافقت می‌کند اما نه پایتختی قدس را می‌پذیرد و نه بازگشت میلیون‌ها آواره.

ترامپ روز گذشته در جریان استقبال نتانیاهو اعلام کرد که کاخ سفید ساعت ۱۲ به وقت واشنگتن (سه‌شنبه‌شب) از معامله قرن رونمایی خواهد کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها