محمود عباس:

معامله قرن به زباله دان تاریخ می پیوندد/ سیلی ترامپ را در آینده با چندین سیلی پاسخ خواهیم داد/ برای سرنگون کردن توطئه‌های اسرائیل اولویت را به جبهه مقاومت می‌دهیم

معامله قرن به زباله دان تاریخ می پیوندد/ سیلی ترامپ را در آینده با چندین سیلی پاسخ خواهیم داد/ برای سرنگون کردن توطئه‌های اسرائیل اولویت را به جبهه مقاومت می‌دهیم
سه شنبه 8 بهمن 1398 - 23:10

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: معامله قرن اجرایی نخواهد شد و ملت ما آن را به زباله دان تاریخ خواهد انداخت.

العالم _ فلسطین اشغالی

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به رونمایی معامله ترامپ گفت: معامله قرن اجرایی نخواهد شد و ملت ما آن را به زباله دان تاریخ خواهد انداخت و راهبرد ما بر ادامه دادن به مبارزه تا پایان دادن به اشغالگری اسراییل تاکید می کند.

وی افزود: قدس برای فروش نیست و معامله شما اجرایی نخواهد شد... این سیلی ترامپ را در آینده با چندین سیلی پاسخ خواهیم داد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ادامه داد: با شهدا و اسرا پیمان بستیم که فداکاری هایشان هدر نخواهد رفت. ما از همان ابتدا با معامله مخالفت کردیم.

محمود عباس بیان داشت: اروپا دارد متوجه این مساله می شود که در گذشته به ما ظلم کرده است. ما از امریکا بسیار رنج کشیدیم این کشور از ارتباط میان ما و دادگاه کیفری بین المللی جلوگیری می کرد. وجدان جامعه جهانی در حال بیدار شدن است و ما به راه خود برای رسیدن به حقوقمان ادامه می دهیم.

وی خاطرنشان کرد: جهان متوجه شد که ما ملتی مانند دیگر ملت ها هستیم و حق زندگی داریم اما امریکا به این امر رضایت نمی دهد. ما به کشوری به مساحت 22 درصد از فلسطین رضایت دادیم اما ترامپ می خواهد این را نیز از ما بگیرد.

عباس افزود: «پیروزی با ملت فلسطین خواهد بود و به دولت فلسطینی به پایتختی قدس شریف پایبند هستیم و توطئه‌ها برای از بردن موضوع فلسطین با شکست مواجه خواهد شد و از بین می‌رود.»

وی اضافه کرد: «برای سرنگون کردن توطئه‌های اسرائیل اولویت را به جبهه مقاومت می‌دهیم.»

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: «هیچ چیز جدیدی در طرح ترامپ نسبت به آن چیزی که دو سال پیش شنیده بودیم وجود نداشت و طی این دو سال موضع ما تغییری نکرده و امروز نیز هرگز تغییر نخواهد کرد.»

عباس اضافه کرد: «وحدت ما ظلم و اشغالگری را سرنگون خواهد کرد و آمریکا به همراه انگلیس اعلامیه بالفور را ایجاد کرد و طرحی که امروز رونمایی شد آغاز اجرای آن بود.»

وی گفت که با جنبش مردمی مسالمت‌آمیز با طرح ترامپ مقابله خواهیم کرد و به برگزاری انتخابات ریاستی و پارلمانی در کرانه باختری، غزه و قدس پایبند هستیم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اضافه کرد: «باید در راستای پایان اشغالگری و ایجاد استقلال و تغییر نقش وظایف تشکیلات خودگردان حرکت کنیم.»

محمود عباس گفت: «مخالف این هستیم که واشنگتن تنها میانجی در مذاکرات باشد و آماده مذاکره با اسرائیل تحت نظارت کمیته چهار جانبه هستیم.»

وی گفت: «مذاکرات فلسطینیان را با هدف ایجاد یکپارچگی آغاز می‌کنیم و در نشست امروز تمامی گروه‌های فلسطینی حضور داشتند.»

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اضافه کرد: «به تلاش خود برای ایجاد دولت فلسطینی مستقل به پایتخت قدس شرقی ادامه خواهیم داد و از اصول خود کوتاه نخواهیم آمد.»

محمود عباس گفت: «با هنیه برای برگزاری دیداری در غزه به توافق رسیدیم.»

پربیننده ترین خبرها