رسوایی دروغگویی های ترامپ در باره ضربات موشکی ایران/ اذعان آمریکا به افزایش تلفات حمله به پایگاه نظامی عین السد/ پنتاگون: ۵۰ نظامی در حملات ایران آسیب دیده اند

رسوایی دروغگویی های ترامپ در باره ضربات موشکی ایران/ اذعان آمریکا به افزایش تلفات حمله به پایگاه نظامی عین السد/ پنتاگون: ۵۰ نظامی در حملات ایران آسیب دیده اند
چهارشنبه 9 بهمن 1398 - 08:06

دونالد ترامپ که به دنبال حمله انتقام جویانه ایران در واکنش به ترور سردار سلیمانی میزان کشته ها، زخمی ها و خسارات ضربات موشکی کشورمان به پایگاه نظامی عین الاسد را کتمان و به دروغ اعلام کرده بود که هیچ نظامی آمریکایی آسیبی ندیده است،حالا به مرور دروغگویی های وی به مردم آمریکا و افکار عمومی جهان در حال رو شدن است به طوری که هم اکنون پنتاگون هرچند با در پیش گرفتن شیوه قطره چکانی انتشار اطلاعات، به ناچار اعلام کرده که شمار زخمی های این حملات به 50 نظامی آمریکایی رسیده است.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش سی. ان. ان، «توماس کمپبل» سخنگوی وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) بامداد امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: تا امروز آسیب مغزی در ۵۰ نیروی نظامی آمریکایی تشخیص داده شده است.

اعتراف پنتاگون به افزایش زخمی های عملیات "انتقام سخت" ایران پس از گذشت 20 روز از این واقعه درحالی است که مقامات نظامی کشورمان از همان ابتدای حملات با توجه به ارزیابی تجمع نیروهای آمریکایی شمار کشته ها و زخمی های این حمله را صدها نفر اعلام کردند.

بنابر آخرین ارزیابی های به دست آمده، سردار محمد تولایی معاون اشراف فرماندهی کل سپاه اوایل ماه جاری (بهمن) اعلام کرد که طبق اطلاعات به‌دست‌آمده در پایگاه عین‌الاسد تا امروز حداقل ۱۳۴ نفر کشته و ۲۴۵ نفر زخمی شده‌اند.
حالا سخنگوی وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) بنابر اعترافات جدیدیش گفته، از میان این ۵۰ نفر، ۳۱ نظامی در عراق تحت درمان قرار گرفته و به محل ماموریت خود بازگشتند.
به گفته کمپل، ۱۸ نظامی دیگر هم برای انجام معاینات و درمان بیشتر به آلمان منتقل شدند.
وی خاطرنشان کرده، یک نظامی دیگر نیز به کویت منتقل شد و اکنون به محل ماموریتش بازگشته است.
چند مقام پنتاگون به سی. ان. ان گفتند احتمال می‌رود که این آمار باز هم تغییر کند. حدود ۲۰۰ نفر که در زمان حمله موشکی ایران در محل انفجار حضور داشتند، تحت بررسی قرار گرفته‌اند.
پنتاگون و دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا ابتدا مدعی شده بودند که هیچ نیروی نظامی در حمله موشکی هشتم ژانویه (۱۸ دی ماه) ایران به عین الاسد زخمی یا کشته نشده است.
پنتاگون سرانجام اعتراف کرد که ۱۱ نظامی به خاطر آسیب مغزی تحت درمان قرار گرفته‌اند. این وزارتخانه سپس این آمار را به ۳۴ نفر افزایش داد و اکنون در مرحله سوم شمار افرادی را که به دلیل آسیب مغزی تحت درمان قرار گرفته‌اند ۵۰ نفر اعلام کرده است.
پنتاگون هفته گذشته گفته بود که آسیب مغزی نظامیان آمریکایی را جدی نمی‌داند؛ اظهاراتی که با انتقادات گسترده‌ای مواجه شد.
به دنبال این اظهارات، گروه «کهنه‌ سربازان جنگ‌های خارجی» از ترامپ خواست برای کم اهمیت جلوه دادن مصدومیت نظامیان این کشور در حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد عذرخواهی کند.
به گزارش ایرنا، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ماه در مسیر فرودگاه بغداد به دستور ترامپ و با شلیک موشک از پهپادهای وزارت دفاع آمریکا ترور شده و به شهادت رسیدند.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در واکنش به این جنایت، بامداد چهارشنبه ۱۸ دی ماه با صدور اطلاعیه‌ای از عملیات انتقام سخت و شلیک شماری از موشک های بالستیک به پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد.

پربیننده ترین خبرها