تظاهرات علیه طرح ترامپ/ مردم ترکیه: معامله قرن بزرگ‌ترین «دروغ قرن» است

تظاهرات علیه طرح ترامپ/ مردم ترکیه: معامله قرن بزرگ‌ترین «دروغ قرن» است
چهارشنبه 9 بهمن 1398 - 13:33

هزاران نفر از مردم ترکیه در پی اعلام طرح خاورمیانه‌ای رئیس جمهوری آمریکا موسوم به «معامله قرن»، با تجمع در مقابل سفارت آمریکا در آنکارا و سرکنسولگری این کشور در استانبول، این طرح دولت ترامپ را «دروغ قرن» خواندند.

العالم ـ ترکیه

اعضای سندیکای کارمندان دولتی، بنباد کمک های انسانی، انجمن جوانان آناتولی و اتحادیه دانشجویان ترک و اعضای دیگر انجمن های غیردولتی با تجمع در مقابل سفارت آمریکا در آنکارا شعارهای "قدس متعلق به جهان اسلام است"، " سلام به قدس، مقاومت ادامه دارد"، " برای فلسطین قد علم کرده ایم" سر دادند.

علی یالچین رییس سندیکای کارمندان دولتی در سخنان خود در مقابل سفارت آمریکا در آنکارا با تاکید بر اینکه امپریالیستها درصدد اجرای طرحی موسوم به «اسرائیل بزرگ» هستند، گفت: قرارداد موسوم به معامله قرن در اصل دروغ قرن است.

به گفته یالچین ، ترامپ بعد جدیدی به اشغال فلسطین داده است و هدف ترامپ تجزیه مناطق فلسطین و به زانو درآورددن آنها است.

یالچین با تاکید بر اینکه قدس پایتخت فلسطین است، گفت: اسراییل یک رژیم تروریستی است و صاحب حرف و حق در قدس نمی باشد و کشورهای اسلامی می باید با وحدت در مقابل این طرح ایستادگی بکنند.

به گزارش ایرنا، در تظاهرات مقابل سرکنسولگری آمریکا در واشنگتن نیز تظاهرکنندگان با محکوم کردن طرح معامله قرن، علیه آمریکا و اسراییل شعارهایی سر دادند.

وزارت خارجه ترکیه نیز روز گذشته طرح معامله قرن ترامپ را غیرقابل قبول اعلام کرد.

پربیننده ترین خبرها