ظریف: معامله قرن بزرگراهی به سوی جهنم است

ظریف: معامله قرن بزرگراهی به سوی جهنم است
چهارشنبه 9 بهمن 1398 - 19:26

وزیر امور خارجه کشورمان طرح آمریکایی-صهیونیستی موسوم به معامله قرن را «بزرگراهی به سوی جهنم» خواند.

العالم _ ایران / سیاسی

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در پیامی توئیتری خاطرنشان کرد که طرح آمریکایی-صهیونیستی موسوم به معامله قرن برخلاف ادعای حامیان آن، شبیه «بزرگراهی به سوی جهنم» است.

وزیر امور خارجه کشورمان در پیام توئیتری خود تصریح کرد: «آیا نلسون ماندلا هرگز تصور می‌کرد که دهه‌ها پس از آزادی آفریقای جنوبی، بانتوستان بار دیگر ظهور کند؟ طرح به اصطلاح چشم‌انداز صلح بیشتر شبیه بزرگراهی به سوی جهنم است. ما مسلمانان باید از خواب غفلت بیدار شویم. آمریکا هرگز چیزی شبیه به یک واسطه صادق نبوده و هرگز نمی‌تواند چنین باشد.»

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در حضور بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از طرح ادعایی خود برای حل و فصل سیاسی در منطقه خاورمیانه که به «معامله قرن» شهرت یافته است رونمایی کرد؛ طرحی که شامل ایجاد دولتی فلسطین به شکل مجمع الجزایری، که پایتخت آن «در بخشی از مناطق قدس شرقی» خواهد بود و شهر قدس نیز پایتخت بلامنازع اسرائیل می‌شود.

دونالد ترامپ در این مراسم مدعی شد که طرح معامله قرن برای طرفین (فلسطین و رژیم صهیونیستی) یک راهکار دوکشوری است و یک معامله برد-برد است. با وجود ادعای ترامپ مبنی بر اینکه در این طرح منافع فلسطینی‌ها نیز لحاظ شده است، مقامات فلسطینی تأکید کردند که این طرح یک طرح کاملاً یکطرفه بوده و فلسطینی‌ها هرگز زیر بار آن نخواهند رفت.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها