وزارت بهداشت روسیه از داروهایی برای درمان کرونا خبر داد

وزارت بهداشت روسیه از داروهایی برای درمان کرونا خبر داد
پنج‌شنبه 10 بهمن 1398 - 21:56

در حالی که کارشناسان در نقاط مختلف جهان به دنبال واکسنی برای درمان ویروس جدید کرونا هستند، مسئولان وزارت بهداشت روسیه سه دارو برای مبارزه با ویروس 2019-nCoV در افراد بالغ را معرفی کرد.

العالم ـ اروپا

کارشناسان بهداشت روسیه بر این باورند که برای مبارزه با ویروس جدید کرونا می توان از داروی ریباویرین (ribavirin) و لیپوناویر و ریتوناویر (lopinavir/ritonavir) و داروی اینترفرون بتا ب1 (interferon beta-1b) استفاده کرد. این داروها معمولا به ترتیب برای درمان هپاتیت C و بیماری ایدز و ام اس بکار می روند.

وزارت بهداشت روسیه نه تنها توصیه هایی درباره این داروها ارائه داده است بلکه نحوه استفاده از آنها و مقدار مصرف را نیز توضیح داده است.

یادآور می شود که داروی ریباویرین پیش از این در درمان بیماری سارس چینی در سال 2003 بکار رفته است که بیش از 8 هزار نفر به آن مبتلا شدند و جان 774 نفر را در 17 کشور گرفت. طبق تحقیقات انجام شده، ویروس جدید کرونا با بیماری سارس شباهت زیادی دارد.

وزارت بهداشت روسیه توصیه می کند که برای جلوگیری و کاستن از عوارض بیماری می بایست پس از تماس با شخص مبتلا، از این دارو استفاده کرد. همچنین باید توصیه های دیگر مانند شستن دستها و ماسک زدن نیز رعایت شود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها