رئیس پارلمان کویت: بدون تشکیل دولت مستقل فلسطین هیچ سازشی در کار نخواهد بود

رئیس پارلمان کویت: بدون تشکیل دولت مستقل فلسطین هیچ سازشی در کار نخواهد بود
جمعه 11 بهمن 1398 - 13:07

رئیس مجلس الأمه (پارلمان) کویت تأکید کرد که طرح موسوم به «معامله قرن» تا زمانیکه خواسته‌های عادلانه و مشروع ملت فلسطین را محقق نکند، هرگز موفقیتی نخواهد داشت.

العالم - آسیا

«مرزوق علی الغانم» رئیس پارلمان کویت گفت که طرح موسوم به معامله قرن و بازاریابی برای صلح فرضی در غرب آسیا در سایه سازش نابرابر و عدم تحقق خواسته‌های عادلانه، مشروع و به حق ملت فلسطین، هرگز موفق نخواهد شد.

الغانم روز پنج‌شنبه(دیروز) در جمع خبرنگاران گفت که «هر گونه تلاش بین‌المللی و منطقه‌ای در خصوص صلح، قابل تقدیر است اما این صلح بایستی حقیقی، عادلانه و منصفانه باشد».

به نوشته روزنامه «رأی‌الیوم»، الغانم افزود که در هر گونه بحث و سخنی درباره صلح در غرب آسیا بایستی به حقوق کامل فلسطینیان و پایان دادن به اشغالگری توجه کرد و در غیر این صورت سخن در این باره بیهوده و وقت تلف کردن است.

رئیس پارلمان کویت همچنین تأکید کرد: «بدون تشکیل دولت آزاد و دارای حاکمیت کامل فلسطین و تحقق خواسته‌های ملت فلسطین در خصوص حاکمیت، مرزها، قدس، آب‌ها، آوارگان و برچیدن تمامی شهرک‌های احداث شده از سال ۱۹۶۷، هیچ سازشی قابل قبول نیست».

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا سه‌شنبه (۸ بهمن ماه) در یک کنفرانس خبری مشترک با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از معامله قرن رونمایی کرد.

در این طرح نه تنها حق بازگشت آوارگان لغو شده بلکه شهر «ابودیس» به عنوان پایتخت دولت آینده فلسطین معرفی شده و قدس شرقی و غربی پایتخت دولت اسرائیل در نظر گرفته شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها