هواداران مقتدی صدر وارد میدان تحریر بغداد شدند

هواداران مقتدی صدر وارد میدان تحریر بغداد شدند
جمعه 11 بهمن 1398 - 21:53

شمار زیادی از هواداران مقتدی صدر به دنبال فراخوان اعتراضی او علیه سیاستمداران به دلیل ناکامی در معرفی دولت جدید وارد میدان تحریر بغداد شدند که از چهار ماه پیش شاهد تظاهرات است.

العالم- عراق

مقتدی، رهبر جریان صدر عصر جمعه در بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه سیاستمداران در تشکیل دولت غیرجنجالی شکست خورده‌اند، مردم را به تحصن‌های مسالمت آمیز گسترده در نزدیکی منطقه سبز بغداد با هماهنگی نیروهای امنیتی فرا خواند.
وی تاکید که این سیاستمداران از محاکمه فاسدان در دادگاه عادلانه، تشکیل کمیته مستقل انتخابات، تصویب قانون انتخابات، تشکیل دولت غیرجنجالی و غیر وابسته با وزرای مستقل بدون هیچ‌گونه وابستگی حزبی و فرقه‌ای، استقلال عراق و حاکمیت آن و برگزاری انتخابات سالم خودداری می‌کنند.
صدر گفته که از دیدگاه او مصلحت در احیای انقلاب و اصلاحات از طریق برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز گسترده مردمی در پایتخت به عنوان مرکز تصمیم‌گیری است تا بر سیاستمداران برای تشکیل دولت بر اساس خواسته‌های مرجعیت و مردم فشار وارد شود.
در این راستا، «صالح محمد العراقی» نزدیک به رهبر جریان صدر بلافاصله پس از انتشار بیانیه مقتدی صدر از مردم خواست که از «همین ساعت نه فردا» برای تحصن و اعتراض به میدان تحریر بروند.
مقتدی صدر و رهبران این جریان هفته گذشته به دلیل آنچه آشوب، توهین و خشونت معترضان در بغداد و دیگر شهرهای عراق نامیده بودند، به هواداران خود اعلام کردند که از صفوف اعتراضات خارج شوند.
خروج صدر و هواداران وی از صحنه اعتراضات موجب واکنش توهین آمیز آشوبگران علیه او در فضای مجازی شد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها