آتش در خانه کانگوروها/ پایتخت استرالیا در محاصره آتش

آتش در خانه کانگوروها/ پایتخت استرالیا در محاصره آتش
شنبه 12 بهمن 1398 - 12:54

افزایش دمای هوا و وزش بادهای شدید روز شنبه موجب آتش‌سوزی‌های پیش‌بینی نشده در نزدیکی شهر کانبرا پایتخت استرالیا و بسته شدن یکی از بزرگراههای اصلی منتهی به این شهر و اعلام حالت اضطراری شد.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش رویترز،‌ آسمان پایتخت استرالیا در اطراف بزرگراه "مونتارو"‌ روز شنبه تیره و تار شد و شعله‌های آتش مناطقی به وسعت 30 هزار هکتار را درنوردید.
"منطقه پایتخت استرالیا" (شامل شهر کانبرا و برخی نواحی و شهرهای حومه که در جنوب‌شرقی استرالیا و در دل ایالت نیو ساوت ولز واقع شده است) روز جمعه با پیش‌بینی گرما و بادهای شدید که انتظار می‌رود تا اوایل این هفته ادامه داشته باشد ،‌ وضعیت اضطراری اعلام کرد. این اولین وضعیت اضطراری در این منطقه از سال 2003 تا کنون است . در آن سال 4 نفر در آتش‌سوزی کشته و 500 خانه ویران شد.

"جورجینا ویلن" مسئول اداره خدمات اضطراری منطقه پایتخت استرالیا در سخنانی از تلویزیون این کشور گفت: گرمای شدید و شرایط خشک آب و هوایی و خطر شدید آتش‌سوزی به این معنی است که ما روزهای چالش‌خیزی برای آتش‌نشانی داشته باشیم.

وی افزود:‌ شرایط احتمالا (در روزهای آینده)‌ خطرناک‌تر خواهد شد و آتش ممکن است در مسیر خود بطور مستقیم جان انسان‌ها را تهدید کند.

اداره آتش‌نشانی "نیو ساوت ولز" ایالت پیرامون پایتخت هم درباره خطر شدید آتش‌سوزی برای منطقه پایتخت هشدار داد. این منطقه محل زندگی بیش از 400 هزار نفر است و نزدیک به نیمی از این جمعیت با خطر مواجهه با آتش رو به رو هستند.

آتش‌سوزی فصلی ویرانگر استرالیا از ماه سپتامبر (شهریور) تا کنون 33 انسان و حدود یک میلیارد حیوان را به کام مرگ کشانده است. حدود 2 هزار و 500 خانه ویران شده و بیش از 11.7 میلیون هکتار (117 هزار کیلومتر مربع) از زمین‌ها و مراتع نیز طعمه آتش شده و سوخته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها