تحلیل روز/

انقلاب اسلامی؛ حضور باشکوه مردم

انقلاب اسلامی؛ حضور باشکوه مردم
شنبه 12 بهمن 1398 - 18:41

چهل و یک سال پیش در چنین روزی، در نخستین روز فوریه، امام خمینی (ره) پس از 14 سال تبعید، به وطن برگشت تا شمارش معکوس برای سرنگونی حکومت شاه را آغاز کند. 10 روز پس از بازگشت پیروزمندانه امام خمینی، حکومت پهلوی به طور کامل سرنگون شد.

العالم - تحلیل روز

از نخستین روز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، محور شرارت و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم بین الملل و دولت های مرتجع عرب به خصوص عربستان، بنای دشمنی را با آن گذاشتند؛ موشه دایان، در آن زمان گفت که این انقلاب زلزله ای است که قطعا دامنه های آن به "اسرائیل" خواهد رسید. آنها تمام امکانات خود را برای سرکوب این انقلاب به کار گرفتند و برای این منظور، صدام حسین، رئیس جمهور مستبد و طغیانگر عراق را تحریک کردند تا با تحمیل جنگی ظالمانه به مدت 8 سال بر ایران، برای نجات این غده سرطانی که به اسم "اسرائیل" بر منطقه تحمیل شده بود، تلاش کند اما انقلاب اسلامی به رغم همه این توطئه ها، با عزم قوی هشت سال جنگ تحمیلی و تحریم های ظالمانه و توطئه های پی در پی را پشت سر گذاشت. در نتیجه محور شرارت مأیوسانه به جنگ روانی روی آوردند تا شاید از طریق آن بتوانند همبستگی اسطوره ای بین ملت و دولت ایران را در هم بشکنند.

همه جهانیان استقبال پرشکوه و بی نظیر مردم از امام خمینی (ره) را به هنگام ورود به خاک وطن به چشم خود دیدند. در آن زمان شمار کسانی که به استقبال امام آمده بودند، بیش از 6 میلیون نفر برآورد شد. این حضور، جهان را حیرت زده کرد اما محور شرارت سعی کرد چنین القا کند که درست است که الان انقلاب اسلامی و شخصیت های آن در میان مردم محبوبیت دارند اما این محبوبیت در آینده از بین خواهد رفت و در آن زمان می توان به این انقلاب و شخصیت ها و محبوبیت آن ضربه زد.

10 سال پس پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی رحلت کرد؛ این بار هم ایران یکپارچه به پا خواست. فقط در تهران شمار تشییع کنندگان بیش از 9 میلیون نفر برآورد شد. رسانه های غربی که برای پوشش دادن این مراسم به ایران آمده بودند، خود گواه این تشییع بی سابقه و حضور میلیونی شدند. این بار توطئه محور شرارت به خودشان برگشت و ملت ایران باز هم ثابت کرد که تا چه اندازه به انقلاب و نظام خود پایبند است و امروز پس از گذشت 40 سال از عمر انقلاب و با وجود تروریسم اقتصادی بی سابقه آمریکا و همدستانش برای به زانو درآوردن ملت ایران و صفر کردن صادرات نفتی کشور و تسلیم کردن آن در مقابل فشارهای سیاسی و دیپلماتیک و نظامی، باز این ملت ایران است که با حضور قاطعانه، پاسخ همه جنایت های تروریسم آمریکایی، صهیونیستی و عربی مرتجع را داد. مردم با حضور میلیونی در مراسم تشییع پیکر فرزند رشید خود، سپهبد قاسم سلیمانی – که به دست تروریست های آمریکایی به شهادت رسید – پاسخ جنایات آمریکا را داد. آمارها نشان می دهند که شمار شرکت کنندگان در مراسم تشییع پیکر شهید قاسم سلیمانی بیش از 25 میلیون نفر یعنی بسیار فراتر از حد انتظار خود ایرانی ها بود.

به این ترتیب وقتی دار و دسته تروریست ترامپ ادعا می کنند که در جنگ تروریستی اقتصادی، روانی و نظامی ظالمانه خود علیه ایران، هدفشان ملت ایران نیست، هر آدم ساده لوحی می تواند بفهمد که آنها دروغ می گویند. در واقع تیر این جنگ قلب ملت ایران را نشانه گرفته است فقط به این دلیل که از نظام و رهبران خود حمایت می کنند.

  • منيب السائح / العالم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها