نظرسنجی| انکار هلوکاست در میان ایتالیایی‌ها 5 برابر شده است

نظرسنجی| انکار هلوکاست در میان ایتالیایی‌ها 5 برابر شده است
شنبه 12 بهمن 1398 - 22:14

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده در ایتالیا، تعداد کسانی که معتقدند هلوکاست هرگز اتفاق نیفتاده در مقایسه با سال 2004، بیش از 5 برابر شده است.

العالم - اروپا

بر اساس نظرسنجی که در ایتالیا انجام شده، بیش از 15 درصد از شرکت‌کنندگان در آن، گفته‌اند که هلوکاست هرگز اتفاق نیفتاده است.

این نظرسنجی که در گزارش سالانه موسسه «Eurispes» منتشر شده از آنجا اهمیت دارد که میزان انکار هلوکاست در میان مردم ایتالیا در مقایسه با نظرسنجی که در سال 2004 در این باره انجام شده، بیش از 5 برابر شده است.

در نظرسنجی که در سال 2004 انجام شده، تنها 2.7 درصد از پرسش‌شوندگان اعلام کردند که هلوکاست هرگز اتفاق نیفتاده است.

در این نظرسنجی که از 1120 فرد بالغ ایتالیایی انجام شده، تقریبا 24 درصد گفتند که اعتقاد دارند یهودیان بر اقتصاد و رسانه سیطره داشته و 26 درصد گفتند که این یهودیان هستند که سیاست آمریکا را کنترل می‌کنند.

رژیم صهیونیستی مدعی است، حزب «نازی» آلمان به رهبری «آدولف هیتلر» در خلال جنگ‌جهانی دوم، چیزی حدود ۶ میلیون یهودی را کشته‌ است.

صهیونیست‌ها در سال‌های گذشته با ابراز نگرانی از کمرنگ شدن همراهی نسل جدید با تل‌آویو، برنامه‌های تبلیغی خود را در کشورهای مختلف به ویژه آمریکا افزایش داده‌اند.

نتایج یک تحقیق که قبلا منتشر شده هم نشان می‌دهد تقریباً یک‌سوم افراد بالغ آمریکایی باور دارند شمار کشته‌شدگان یهودی جنگ دوم جهانی، بسیار کم‌تر آمار ارائه‌شده است.

این تحقیق که توسط مرکز مشاوره «شوان» از طرف «کنفرانس شکایت یهودیان علیه آلمان» به‌مناسب روز یادبود هلوکاست انجام شد نشان می‌دهد حدود ۷۰ درصد افراد بالغ آمریکایی‌ عقیده دارند دیگر کسی توجه چندانی به وقایع هلوکاست ندارد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها