الحلبوسی و علاوی بر لزوم اصلاح امور عراق تاکید کردند

الحلبوسی و علاوی بر لزوم اصلاح امور عراق تاکید کردند
يکشنبه 13 بهمن 1398 - 10:15

مامور تشکیل کابینه عراق و رئیس پارلمان این کشور در دیدار با یکدیگر بر لزوم تشکیل دولتی که یک برنامه واقعی برای اصلاح امور در عراق داشته باشد، تاکید کردند.

العالم _ عراق

«محمد توفیق علاوی» مأمور تشکیل کابینه عراق و «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان این کشور بر لزوم تشکیل دولتی که مراحل اصلاح امور را در عراق وضع کند، تأکید کردند.

دفتر الحلبوسی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق شامگاه شنبه میزبان محمد توفیق علاوی مامور تشکیل کابینه بود».

به گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز، در این بیانیه آمده است: «در این دیدار بر لزوم تشکیل دولتی که مراحل اصلاح امور را وضع کند و یک برنامه دولتی واقعی را تنظیم کند که آرمان‌های مردم عراق را برآورده سازد، تأکید شد».

«بَرهم صالح »، رئیس جمهور عراق روز شنبه طی حکمی رسماً «محمد توفیق علاوی» را مأمور تشکیل کابینه جدید کرد.

شبکه السومریه عراق شامگاه شنبه (۱۲ بهمن) اعلام کرد که علاوی با حضور در کاخ ریاست جمهوری حکم نخست‌وزیری را از صالح گرفته است و قرار است طی روزهای آینده کابینه را در اسرع وقت تشکیل داده و برای رأی اعتماد به پارلمان ارائه کند.

علاوی بعد از ماه‌ها کش و قوس بر سر انتخاب نامزد نخست‌وزیری بین احزاب و جریان‌های سیاسی عراق، به عنوان جانشین عادل عبدالمهدی انتخاب می‌شود. عبدالمهدی در جریان اعتراض‌های مردمی عراق و به دنبال فشارهای سیاسی و جهت برون‌رفت از بحران پیش آمده استعفا کرد تا دولت جدید تشکیل شود.

پربیننده ترین خبرها