دیدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با شاه اردن

دیدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با شاه اردن
يکشنبه 13 بهمن 1398 - 19:47

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به اردن سفر کرده است با شاه اردن دیدار و درباره تحولات منطقه و راهکارهای تقویت روابط دوجانبه گفت‌وگو کرد.

العالم - اردن

«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز یکشنبه در اردن با «عبدالله دوم» شاه این کشور دیدار و درباره تقویت همکاری اردن با اتحادیه اروپا و تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.

شاه اردن در این دیدار از حمایت‌های اتحادیه اروپا از اردن در زمینه‌های مختلف قدردانی کرد.

شاه اردن بر موضع ثابت این کشور درباره مسئله فلسطین، ضرورت پایان دادن به منازعه فلسطینی-اسرائیلی بر اساس راه‌حل دو دولت به منظور تشکیل دولت مستقل فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی تأکید کرد و ایفای نقش اتحادیه اروپا در این باره را مهم خواند.

طبق گزارش خبرگزاری اردن (پترا)، عبدالله دوم همچنین بر اهمیت استمرار هماهنگی و رایزنی بین اردن و اتحادیه اروپا در خصوص مسائل دارای اهتمام مشترک، ضرورت تشدید تلاش‌ها برای دستیابی به راه‌حل‌های سیاسی بحران‌های منطقه تأکید کرد.

بورل نیز در این دیدار از شاه اردن و ایفای نقش این کشور در برقراری ثبات در منطقه قدردانی کرد و گفت که حمایت از اردن اولویت اتحادیه اروپاست.

در این دیدار همچنین «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن و شماری از مقامات این کشور و هیأت همراه بورل حضور داشتند.

بورل امروز همچنین با وزیر خارجه اردن به طور جداگانه دیدار کرد و پس از آن در کنفرانس خبری مشترک با الصفدی حضور یافت و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی تأکید کرد که بدون توافق بین طرف‌های ذینفع هرگز هیچ صلحی در غرب آسیا موفق نخواهد شد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها