دومین نشست لیبی در برلین برگزار می شود

دومین نشست لیبی در برلین برگزار می شود
دوشنبه 14 بهمن 1398 - 15:06

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه در گزارشی از فرانکفورت به نقل از وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد که دومین نشست ویژه لیبی در اواسط ماه مارس (اواخر اسفند) در برلین برگزار می شود.

العالم - لیبی

براساس این گزارش، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان گفت که در دومین نشست ویژه صلح لیبی قرار است وزیران خارجه کشورهای میانجی در برلین گردهم آمده و در باره تشکیل یک کمیته مشترک نظامی میان طرف های درگیر در آن کشور تصمیم گیری کنند.

وی در گفت وگو با تلویزیون "زد دی اف" آلمان گفت: در نشست دوم برلین وزیران خارجه کشورهایی شرکت می کنند که در نشست اول برای حل بحران لیبی در برلین شرکت کرده بودند.

ماس تصریح کرد: با وجود اینکه دولت آلمان رایزنی های فشرده ای در خصوص اقدامات اتحادیه اروپا در قبال لیبی انجام داده و می دهد، اما ضروری است تا جناح های درگیر در لیبی نیز طی چند روز آینده با هم دیدار کرده و در باره موضوعات مطرح در نشست برلین رایزنی کنند.

وی در این خصوص گفت: آلمان قصد دارد با طرح موضوع بحران لیبی در شواری امنیت سازمان ملل قطعنامه ای را علیه کشورهای ناقض آتش بس و تحریم های تسلیحاتی سازمان ملل در آن کشور صادر کرده و به این دسته از کشورها بفهماند که باید منتظر نتیجه اقدامات خود در این کشور آفریقایی باشند.

لازم به ذکر است که برلین به تازگی میزبان نشستی بین المللی درباره لیبی بود و فرماندهان نظامی جناح های رقیب در لیبی تصمیم گرفته بودند تحت نظر سازمان ملل یک آتش بس میان خود برقرار کنند.

با این وجود هر یک از طرفین بارها طرف مقابل را به نقض این آتش بس متهم کرده اند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها