گشت‌زنی کشتی جاسوسی آمریکایی در نزدیکی سواحل ونزوئلا

گشت‌زنی کشتی جاسوسی آمریکایی در نزدیکی سواحل ونزوئلا
دوشنبه 14 بهمن 1398 - 17:15

یک فرمانده ارشد نظامی آمریکا به عملیات ویژه تجسسی یک کشتی نظامی این کشور نزدیک سواحل ونزوئلا در روزهای گذشته اشاره کرد.

العالم - آمریکا

ارتش آمریکا در روزهای گذشته یک فروند کشتی جاسوسی خود را برای جمع آوری اطلاعات نزدیک سواحل ونزوئلا اعزام کرد.

به نوشته وبگاه «بیزینس اینسایدر» یک فرمانده ارشد آمریکایی در روزهای گذشته در نشستی در کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا و در جمع قانونگذاران این کشور مدعی شد که این ماموریت در آب‌های آزاد صوت گرفته است. ونزوئلا، اما با اعلام کرد که این کشتی تجسسی آمریکا اطراف سواحل ونزوئلا ماموریت خود را انجام داد.

به گفته «کرگ فالر» فرمانده بخش جنوبی آمریکا کشتی «یو‌اس‌اس دیترویت» در سواحل کارائیب نزدیک ونزوئلا ماموریت خود را انجام داد، اما ونزوئلا ادعای آمریکا در این زمینه موقعیت حقوقی این منطقه را قبول ندارد.

فرمانده بخش جنوبی آمریکا افزود که این کشتی با نزدیک شدن به سواحل ونزوئلا ماموریت خود را به نحو مناسبی انجام داد و اطلاعاتی برای آمریکا ارسال کرد.

این مقام نظامی ارشد آمریکا به دلیل حساسیت مسئله از افشای تاریخ دقیق و مکان‌های استقرار این کشتی جاسوسی خودداری کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا به تازگی گفت که ایالات متحده در صدد است اقدامات بیشتری را برای حمایت از رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا انجام دهد. «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا بعد از دیدار با «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا در حاشیه یک نشست منطقه‌ای در «بوگوتا» پایتخت کلمیبا تصریح کرد آمریکا اقدامات بیشتری را برای حمایت از گوایدو انجام خواهد داد.

پامپئو در ادامه حمایت از رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا گفت که این کشور آمریکای جنوبی تحت رهبری «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا، یک کشور شکست خورده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها