تأثیر مثبت برخی داروها بر بهبود مبتلایان به ویروس کرونا

تأثیر مثبت برخی داروها بر بهبود مبتلایان به ویروس کرونا
سه شنبه 15 بهمن 1398 - 21:05

معاون رئیس مرکز زیست‌شناسی وزارت علوم و فناوری چین اعلام کرد پژوهش‌های علمی برای مقابله و درمان بیماری ناشی از ویروس کرونا با پیشرفت‌هایی همراه بوده به طوری که تأثیر مثبت برخی داروها بر بهبود مبتلایان به ویروس کرونا ثابت شده است.

العالم ـ آسیا

«سون یان‌رونگ» روز سه‌شنبه در نشست خبری کمیته بهداشت و سلامت چین در پکن افزود: برخی مطالعات انجام شده در زمینه‌ تأثیر داروها در درمان این بیماری با انتخاب برخی از داروها همراه بوده که هم‌اکنون آزمایش‌های لازم روی این داروها در حال انجام است.

همزمان با مقامات بهداشت چین، مقامات بهداشتی چندین کشور دیگر هم گزارش کرده اند که داروهای معینی عوارض ذات الریه ناشی از ویروس جدید کرونا را کاهش داده است.

یک گروه تحقیقاتی، از جمله مقامات مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های ایالات متحده در هفتمین روز درمان یک بیمار، یک داروی ضد ویروسی را که برای درمان بیماران ویروس ابولا تولید شده به کار بردند روز بعد از آن، بهبودی در این مرد مشاهده شد.

در این گزارش آمده است که دستگاه اکسیژن او را قطع کردند و تب بالای او پایین آمد.

همزمان وزارت بهداشت تایلند هم به خبرنگاران گفت که پس از استفاده ترکیبی از داروهای آنفلوانزا و ایدز در یک بیمار چینی وضعیت او بهبود یافته و سپس ویروس کرونای او از بین رفت.

مقامات آمریکایی و تایلندی هشدار می دهند که آزمایش های بالینی بیشتری برای تعیین ایمنی و اثربخشی این داروها ضروری است.

همچنین پژوهشگران چین کشف کرده اند که ویروس کرونای جدید، سلول های انسان را از طریق یک گیرنده ورود به سلول آلوده می کنند که توسط ویروس کرونای عامل سارس در این کشور در ۱۷ سال پیش مورد استفاده قرار می گرفت.

پژوهشگران در آکادمی علوم چین، خفاش ها و دیگر حیوانات را با نوع جدید ویروس کرونای گرفته شده از هفت بیمار در شهر ووهان استان هوبه آلوده کردند. آنها روز دوشنبه یافته های خود را در مجله علمی بریتانیایی نیچر اعلام کردند.

این تیم دریافت که گیرنده های ویروس کرونای جدید بر روی سطح سلولهای انسان همان گیرنده هایی هستند که توسط ویروس کرونایی استفاده می شد که باعث سندروم تنفسی حاد شدید یا سارس بود.

این محققان می گویند این کشف نشان می دهد که به احتمال می توان از داروها و واکسن های توسعه داده شده برای سارس جهت معالجه بیماران آلوده به ویروس کرونای جدید و کنترل این شیوع استفاده کرد.

این پژوهشگران می گویند آنها به تلاش خود برای درک دوره ابتلا ادامه خواهند داد و سعی می کنند دریابند آیا قدرت آلوده سازی این ویروس هنگامی که از انسان به انسان منتقل می شود تغییر می کند یا خیر.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا تا کنون در چین باعث مرگ ۴۲۶ تن و ابتلای ۲۰ هزار و ۵۳۰ تن شده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها