رییس شورای حاکمیتی سودان دیدار با نتانیاهو را تایید کرد

رییس شورای حاکمیتی سودان دیدار با نتانیاهو را تایید کرد
چهارشنبه 16 بهمن 1398 - 08:44

رییس شورای حاکمیتی سودان دیدارش با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اوگاندا را تائید ولی در واکنش به اعتراض ها ادعا کرد که موضع کشورش در قبال فلسطین تغییر نکرده است.

العالم ـ آفریقا

به گزارش شبکه خبری المیادین، عبدالفتاح البرهان با بیان اینکه روابط میان سودان و اسرائیل مسئولیت نهادهایی ذیربط است، بر موضع اصولی سودان در قبال مسئله فلسطین و ایجاد کشوری مستقل مطابق با اجماع عربی تاکید کرد.

اظهارات البرهان در حالی است که وی روز دوشنبه در اوگاندا با نتانیاهو دیدار کرد.

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در بیانیه ای اعلام کرد که البرهان و نتانیاهو درباره آغاز همکاری های مشترک برای عادی سازی روابط میان تل آویو و خارطوم توافق کردند.

دیدار عبدالفتاح البرهان با نتانیاهو مخالفت شدید گروه های فلسطینی را بر انگیخته و در داخل کشور متبوعش نیز این اقدام با واکنش تند گروه های مختلف داخلی نیز مواجه شده است. حزب قومی الامه، حزب کمونیستی سودان، حزب کنفرانس ملی به عنوان بزرگترین حزب اسلامی سودان و تجمع سندیکاهای سودان شدیداً اقدام البرهان را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا، در حالی که هر روز رژیم صهیونیستی با تایید آمریکا اقدام به بمباران و شهادت فلسطینیان می کند و با غصب خانه ها و زمین های مردم مظلوم فلسطین بر جنایاتش می افزاید، سه شنبه گذشته دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا با رونمایی از "معامله قرن" در کاخ سفید که با حضور "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی انجام شد، برگی دیگر از اقدامات ضد انسانی خود را به نمایش گذاشت، اقدامی که با همراهی کشورهای مرتجع عرب منطقه انجام می شود و شواهد حکایت دارد که با فشار آل سعود مقامات سودان نیز در این مسیر افتاده اند.

پربیننده ترین خبرها