ارتش سوریه: حضور نیروهای ترکیه در خاک سوریه غیرقانونی است

ارتش سوریه: حضور نیروهای ترکیه در خاک سوریه غیرقانونی است
چهارشنبه 16 بهمن 1398 - 09:14

فرماندهی ارتش سوریه با صدور بیانیه ای در ارتباط با تحولات اخیر در شمال غرب این کشور تاکید کرد که حضور نیروهای ترکیه غیر قانونی و یک اقدام خصمانه است و ارتش آمادگی کامل و بلافاصله برای پاسخ به هرگونه حمله از طرف این نیروها علیه نظامیان خود را دارد.

العالم ـ سوریه

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، در ادامه بیانیه مزبور تاکید شده است که ارتش جمهوری عربی سوریه همچنان وظیفه ملی خود برای دفاع از سرزمین سوریه و از بین بردن گروه های تروریستی که به مناطق غیرنظامی و شهروندان ساکن در آن در منطقه کاهش تنش در ادلب حمله می کنند و غیرنظامیان در شهر سراقب و منطقه تل طوقان را به عنوان سپرهای انسانی استفاده می کنند ، ادامه می دهد.

ارتش سوریه در پایان بیانیه خود یادآور شد در تلاش نیروهای مسلح برای حفظ جان شهروندان غیرنظامی که تحت محاصره افراد مسلح قرار گرفتند، یک فرصت اخیر برای افراد مسلح در شهر سراقب و تل طوقان که متمایل به ترک سلاح و رسیدگی به اوضاع شان هستند به جای اینکه منتظر حمایت و پشتیبانی نیروهای ترکیه بمانند، اعطا شده است.

به گزارش ایرنا، تنش بین ارتش دمشق و آنکارا در روزهای اخیر در مناطق شمال غرب سوریه به دنبال پیشروی های نیروهای سوری در ادلب و حلب افزایش یافته است و نیروهای ترکیه اقدام به گلوله باران مواضع ارتش سوریه کرده اند.

ارتش سوریه در روزهای اخیر بشدت مشغول عملیات در ادلب برای بازپس گیری آن از دست تروریست های مورد حمایت برخی کشورهای غربی ، عربی و رژیم صهیونیستی هستند.

پربیننده ترین خبرها