اردوغان: هیچ چیز در ادلب دیگر مثل قبل نخواهد بود

اردوغان: هیچ چیز در ادلب دیگر مثل قبل نخواهد بود
چهارشنبه 16 بهمن 1398 - 13:13

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به حملات ارتش سوریه در ادلب تاکید کرد که بعد از کشته شدن سربازان ترکیه دیگر هیچ چیز در ادلب مثل قبل نخواهد بود.

العالم - ترکیه

به دنبال ابراز ناراحتی مقامات ترکیه از شرایط میدانی در استان ادلب، رجب طیب اردغان رئیس جمهور این کشور تاکید کرد که توافق ادلب موثر نیست و کار نمیکند.

اردوغان در ادامه مدعی شد که بعد از حمله نیروهای بشار اسد به ادلب و کشته شدن سربازان ترکیه هیچ چیز در این منطقه دیگر مثل قبل نخواهد بود.

رئیس جمهور ترکیه مجددا سوریه را تهدید کرد و گفت: نیروهای سوری نباید به محل استقرار نیروهای ارتش ترکیه نزدیک شوند وگرنه آنها را مجبور به عقب راندن می‌کنیم.

وی اضافه کرد، در صورت نیاز نیروهای هوایی و زمینی ترکیه تحرکات خود در ادلب را آزادانه و عملیات خود را آغاز خواهند کرد.

وی همچنین بر هجوم آوارگان به سمت مرزهای ترکیه اشاره کرد و افزود: شمار آوارگانی که سمت ترکیه آمده‌اند از یک میلیون نفر عبور کرده است.

وی همچنین تهدید کرد که اگر نیروهای سوری از پستهای دیده بانی که در اختیار ترکیه است عقب نشینی نکنند با پاسخ نظامی مواجه خواهند شد.

با این حال اردوغان مدعی شد که ما قصد نداریم تا همیشه در سوریه بمانیم و به محض پایان کار سازمانهای تروریستی و خروج نیروهای خارجی از سوریه از این کشور خواهیم رفت.

رئیس جمهور ترکیه شب گذشته درباره ادلب با «ولادیمیر پوتین» تماس تلفنی برقرار کرده بود.

شبکه خبری «تی.آر.تی» به نقل از اردوغان گزارش داد که حمله به نیروهای مسلح ترکیه، به منزله ضربه به تلاش‌های مشترکی است که برای برقراری صلح در سوریه صورت می‌گیرد.

رئیس‌جمهور ترکیه مدعی شد که نیروهای این کشور، «مأمور حفظ امنیت در ادلب هستند و حمله نظام سوریه، تلاشهای صلح را از بین می‌برد».

اردوغان بعداز ظهر دیروز سه شنبه نیز تاکید کرده بود که آنکارا اجازه نخواهد داد نیروهای سوری هیچ بخشی از خاک ادلب را تصرف کنند. این در حالی است که نظامیان ارتش ترکیه به صورت غیرقانونی در خاک سوریه حضور دارند.

اظهارات اردوغان پس از آن مطرح می‌شود که ارتش سوریه روز دوشنبه موفق شد شهرک «نیرب» در شرق شهر ادلب (مرکز استان) را تحت کنترل بگیرد و یک گام دیگر در این استان پیش برود.

عملیات سرنوشت‌ساز ارتش سوریه و متحدان در استان ادلب، به عنوان مهم‌ترین منطقه تحت اشغال تروریست‌ها در سوریه از ماه دسامبر سال گذشته میلادی آغاز شده است و در این میان ترکیه تلاش دارد به هر نحوی مانع این پیشروی‌ها شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها