کوشنر: عباس مسئول خشونت‌های اخیر است

کوشنر: عباس مسئول خشونت‌های اخیر است
جمعه 18 بهمن 1398 - 07:38

مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا گفت که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مسئول خشونت‌های اخیر در سرزمین‌های اشغالی است.

العالم- آمریکا

«جرد کوشنر» مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا شامگاه پنجشنبه گفت که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مسئول خشونت‌های اخیر در سرزمین‌های اشغالی است.

وی همچنین به مخالفت «ایهود اولمرت» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی با طرح سازش تحمیلی آمریکا اشاره کرد و گفت: «مردم از تلاش‌های دیگران انتقاد می‌کنند و این به دلیل حسادتی است که آنها خودشان نتوانسته‌اند این کار را انجام دهند. اولمرت به جای اینکه به سرتیتر رسانه‌ها تبدیل شود باید به این طرح کمک کند.»

فلسطینی‌ها روز پنجشنبه در اعتراض به معامله قرن آمریکا، دو عملیات استشهادی علیه نظامیان صهیونیست انجام دادند. در اولین عملیات که با خودرو در قدس اشغالی انجام شد، طی آن چهارده نظامی صهیونیستی زخمی شدند و عامل عملیات موفق به فرار شد. این عملیات علیه تیپ گولانی بود.

در دومین عملیات نیز یک جوان فلسطینی در منطقه «باب الاسباط» با استفاده از سلاح گرم عملیاتی علیه نظامیان صهیونیست در باب‌الاسباط مسجدالاقصی انجام داد و بر اثر آن، یک مأمور صهیونیست از چند نقطه بدن مجروح شد و خود جوان که از اراضی اشغالی ۱۹۴۸ بود به شهادت رسید.

در نزدیکی شهر «رأس کرکر» واقع در غرب رام‌الله نیر یک فلسطینی به سمت نظامیان صهیونیست آتش گشود و از صحنه گریخت که بر اثر آن یک نظامی زخمی شد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته در یک نشست خبری با حضور «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از آنچه معامله قرن می‌خواند، رونمایی کرد. این طرح که حاصل رایزنی میان واشنگتن و تل‌آویو است و فلسطینی‌ها هیچ نقشی در تدوینش نداشته‌اند، قدس را به طور کامل به رژیم صهیونیستی می‌بخشد، الحاق بخش بزرگی از کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی را به رسمیت می‌شناسد و میلیون‌ها آواره فلسطینی را از بازگشت به موطن خود محروم می‌کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها