نشست شخصیت‌های فلسطینی در قدس برای بررسی راه‌های مقابله با «معامله قرن»

نشست شخصیت‌های فلسطینی در قدس برای بررسی راه‌های مقابله با «معامله قرن»
جمعه 18 بهمن 1398 - 14:13

یک هیئت از کمیته عالی پیگیری امور فلسطینیان ساکن سرزمین‌های اشغالی 48 با مراجع مذهبی و ملی قدس اشغالی نشستی برگزار و تأکید کردند که هدف از معامله قرن، تثبیت حاکمیت صهیونیست‌هاست.

العالم- فلسطین اشغالی

یک هیئت از کمیته عالی پیگیری امور فلسطینیان ساکن سرزمین‌های اشغالی 48 با مراجع مذهبی و ملی شهر قدس اشغالی در این شهر نشستی برگزار کردند.

روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم» گزارش داد که این نشست برای بررسی راههای پاسخ دادن به طرح صلح تحمیلی آمریکا موسوم به «معامله قرن» برگزار شد.

گروه‌های فلسطینی که در این نشست حضور داشتند، بر لزوم تلاش برای ناکام گذاشتن این توطئه علیه مردم فلسطین و حقوق آنان تأکید کردند.

این افراد از سران فلسطین و همه گروههای فلسطینی خواستند که به اختلافات بین خود پایان دهند و به اتحاد ملی برسند که نخستین گام برای شکست معامله قرن است.

در این نشست، ضمن تأکید بر موضع قاطع ملت فلسطین مبنی بر پذیرش قاطع توطئه صهیونیستی-آمریکایی موسوم به معامله قرن، تصریح شد که هدف از این توطئه، نابودی آرمان فلسطین است.

حاضران در نشست مذکور خاطر نشان کردند، ملت فلسطین اجازه نخواهد داد که آرمانش از بین برود؛ زیرا «این مسئله، مسئله میهن، زندگی و آزادی است».

در این نشست تأکید شد که معامله قرن، تمام فلسطین را هدف قرار می‌دهد و رژیم صهیونیستی قصد دارد، حاکمیت خود را بر بخشهای گسترده‌ای از اراضی فلسطین تحمیل کند و عرصه را بر تمامی کسانی تنگ کند که در فلسطین زندگی می‌کنند و خاک این کشور را با اراضی معامله کنند که «شهرک‌نشین‌های اشغالگر، به یغما برده بودند».

به گفته حاضران نشست قدس، این شهر، به عنوان پایتخت ابدی ملت فلسطین، هدف قرار گرفته است و صهیونیست‌ها قصد دارند، باقی‌مانده آن را نیز محاصره کنند.

این افراد ضمن هشدار نسبت به توطئه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تقسیم مسجدالاقصی، تأکید کردند که این مکان مقدس، قبله نخست است و برای مسلمان، مکان مقدسی است.

در این نشست، ضمن محکومیت اقدامات اشغالگرانه و مستبدانه رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی، توافق شد که کمیته مشترک، برنامه مبارزاتی را علیه معامله قرن تدوین کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اخیرا در یک شوی انتخاباتی به همراه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی جزئیات طرح معامله قرن را علنی کرد که در واقع، امتیازات یک‌جانبه‌ای برای این رژیم به شمار می‌رود.

فارس

پربیننده ترین خبرها