ربات‌ها با کرونا مبارزه می‌کنند

ربات‌ها با کرونا مبارزه می‌کنند
جمعه 18 بهمن 1398 - 23:01

کمیسیون بهداشت ملی چین اعلام کرد که استفاده از ربات‌ها برای مهار ویروس کرونا افزایش یافته است.

العالم- آسیا

کمیسیون بهداشت ملی چین گزارش کرده است که از این ربات‌ها در جبهه‌های مختلف استفاده می‌شود و کاربرد آنها برای مهار این ویروس تاثیرات فوق العاده‌ای داشته است.

ربات‌ها در استان کانون شیوع بیماری، مسئول ارسال بسته‌های پستی و آذوقه برای مردم هستند و در گشت‌های خیابانی نیز کمک حال ماموران پلیس هستند.

ربات‌ها برای تمیز کردن خیابان‌ها، ضدعفونی کردن معابر و پاکسازی زباله‌های بیمارستان‌های شهر ووهان مرکز این استان نیز بکار گرفته شده‌اند.

دهها دستگاه از این ربات‌ها که در شهر شانگهای در شرق چین ساخته شده‌اند، در اختیار بیمارستان‌های ووهان قرار گرفته‌اند که هزاران مبتلا به ویروس را در خود جای داده اند.

سامانه های ناوبری و موقعیت سنجی که روی ربات‌ها نصب شده است به آنها امکان می‌دهد از معابر عبور کنند. برخی از ربات‌ها مسئول انتشار مواد ضدعفونی در سطح معابر و خیابان‌ها هستند.

از این ربات‌ها در مناطق ایزوله و قرنطینه، اتاق عمل و همچنین در خیابان‌ها استفاده می‌شود.

چین از بخش های مختلف هوش مصنوعی در سراسر کشور دعوت کرده است تا دست یاری به پزشکان بدهند و از فناوری های مدرن برای مهار ویروس بهره بگیرند.

این ربات‌ها برای بردن غذا برای بیماران و تحویل دارو به آنها مورد استفاده قرار می گیرند. آنها چهره هاو صداهای افراد را شناسایی می کنند و با ارایه چنین خدماتی باعث می شوند تا ارتباطات نزدیک افراد با یکدیگر کمتر شود.

شمار کشته های ویروس کرونا در چین تا پایان روز جمعه به وقت محلی به 638 نفر رسید و 31 هزار و 526 نفر هم در چین و چند کشور دیگر به آن مبتلا شده و یکهزار و 568 نفر درمان و از بیمارستان مرخص شده اند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها