ماجرای درخواست شهروند اسرائیلی از محمد بن سلمان چیست؟

شنبه 19 بهمن 1398 - 11:31

به رغم اینکه مقامات سعودی به صورت رسمی مدعی شده است که اسرائیلی ها اجازه سفر به عربستان را ندارند، صفحه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در توئیتر فیلمی را از یک شهروند یهودی با عنوان "داود شکر" منتشر کرده که در آن این شهروند رژیم صهیونیستی از محمد بن سلمان می خواهد اجازه سفر به عربستان و زیارت قبور اجدادش را در نجران به وی بدهد.

العالم-عربستان سعودی

به گزارش العالم، داود شکر در این ویدئو اعلام می کند که در سال 1944 در نجران متولد شده است و زمانی که کودک بود از نجران به یمن مهاجرت می کند.

وی همچنین می گوید که تا سال 1948 حدود 260 یهودی در نجران زندگی می کردند که هم اکنون تنها 15 نفر از آنها زنده هستند و وی یکی از این 15 نفر است.

تاکنون مقامات سعودی به صورت رسمی پاسخی به درخواست وی درخصوص بازدید از قبور اجدادش در نجران را نداده اند اما "ترکی الحمد" شخصیت رسانه ای سعودی با انتشار یادداشتی در توییتر اجازه سفر وی به نجران را اقدامی "انسانی" توصیف کرده و ابراز امیدواری کرده است که این اجازه به وی داده شود.

مشخص نیست که قبرستانی که این شهروند یهودی ادعا می کند در کجای نجران قرار گرفته است.

از سوی دیگر با اینکه مقامات سعودی می گویند اسرائیلی ها نمی توانند به عربستان سفر کنند اما شماری از شهروندان رژیم صهیونیستی به این کشور سفر کردند و مورد استقبال واقع شدند و در پاسخ به سوالاتی درخصوص چگونگی این اقدام مدعی شدند با پاسپورت های دیگر خود به عربستان رفته اند.

یک کاربر سعودی با انتشار ویدئویی نوشت درست چند روز پس از آن که سعودی ها اعلام کردند شهروندان رژیم صهیونیستی نمی توانند به عربستان سفر کنند یک شهروند این رژیم ویدئویی از خود در عربستان منتشر کرد که همراه با یک شهروند سعودی آواز می خواند و می رقصید.

پربیننده ترین خبرها