تصاویر اولیه از تله العیس پس از آزادسازی

يکشنبه 20 بهمن 1398 - 10:42

برخی رسانه های عمومی،تصاویری از آزادسازی منطقه العیس و تله العیس منطقه راهبری جنوب غربی حلب توسط ارتش سوریه را منتشر کردند.

العالم - سوریه

ارتش سوریه پس از درگیری هایی با جبهه تروریستی النصره و گروه های وابسته بدان این منطقه را آزاد کرد.

این منطقه از 3 محور در محاصره بود که پس از درگیری ارتش با جبهه النصره و تسلط بر روستای بانص ، این منطقه نیز آزاد شد و با آزادسازی آن تقریبا مهم ترین مناطق برای آزادسازی مسیر بین المللی دمشق –حلب از سیطره دشمن خارج شده و فقط چندین روستا و پایگاه به مساحتی حدود 15 کیلومتر باقی مانده است.

اهمیت تل العیس در چند مساله است که مهم ترین آن ها را متذکر می شویم :

تل العیس از بلندترین مناطق ریف جنوبی حلب است و میان سه تپه که یکی از آن ها تپه السیریاتل است، واقع شده است.

منطقه الایکاردا در غرب تل العیس، البرقوم در شمال غرب آن، مناطق بانص وحویر العیس در جنوب آن و روستای برنه در شمال آن واقع شده است.

تل العیس به طور کامل، به مناطق اطراف آن چه از لحاظ نفوذ ارتش سوریه یا گروه های مسلح ، مشرف است و به طور کامل به بزرگراه بین المللی دمشق – حلب مشرف است.

هر طرف نظامی که بر این منطقه سلطه داشته، توانسته است که جبهه های اطراف را از راه آتش توپخانه سنگین و تیربار بی اثر و خنثی کند.

این منطقه، یکی از مقرهای اصلی، گروه های تندروی تروریستی و درصدر آن جبهه النصره بود.

تل العیس پس از اینکه تحت کنترل ارتش سوریه درآمد، به مرکزی برای پشتیبانی و نظارت اساسی در درگیری های آتی ارتش سوریه و هم پیمانانش تبدیل خواهد شد و درصورت وارد شدن خودروهای نظامی ترکیه به حلب و ادلب ، ارتش سوریه از تحرکات ارتش ترکیه مطلع خواهد شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها