یک کاروان دیگر ارتش ترکیه وارد ادلب سوریه شد

یک کاروان دیگر ارتش ترکیه وارد ادلب سوریه شد
يکشنبه 20 بهمن 1398 - 14:48

طبق گزارش‌ها، یک کاروان ارتش ترکیه مجهز به تجهیزات نظامی امروز یکشنبه با عبور از مرز این کشور وارد استان ادلب سوریه شده است.

العالم - سوریه

به موازات تشدید تنش‌ها بین آنکارا و دمشق بر سر ادامه پیشروی‌های ارتش سوریه در پاکسازی‌های مناطق مختلف استان ادلب از وجود تروریست‌‎ها، رسانه‌ها از ورود یک کاروان نظامی ترکیه به این استان سوریه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، شبکه اسکای نیوز عربی خبر داد که امروز یکشنبه یک کاروان ارتش ترکیه متشکل از تانک، خودروهای زرهی و مهمات نظامی امروز از مرز رد شده و وارد استان ادلب شده است.

طبق گزارش خبرگزاری تاس روسیه، «پیشروی سریع ارتش سوریه در مناطق جنوبی ادلب، ترکیه را عصبانی کرده است، کشوری که از ستیزه‌جویان مخالف دولت سوریه حمایت می‌کند».

پیشتر شبکه المیادین هم در گزارشی درباره تحولات جاری منطقه خبر داد، در تاریخ دوم فوریه (۱۳ بهمن) یک کاروان ارتش ترکیه به همراه تانک و دیگر تجهیزات و مهمات نظامی ضمن عبور از مرز وارد سوریه شد.

«مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه سه شنبه هفته گذشته در توجیه اعزام کاروان‌های نظامی این کشور به سوریه مدعی شد، هدف از این اقدام تقویت ۱۲ پُست دیده‌بانی ترکیه در سوریه است.

در روزهای اخیر آنکارا در مواجهه با پیشروی‌های ارتش سوریه در عملیات برای پاکسازی ادلب از وجود تروریست‌ها، بارها دمشق را تهدید کرده‌ و وزارت دفاع ترکیه هم روز گذشته به سوریه درباره «پاسخ‌ قدرتمند» هشدار داده است.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها