آماده باش اروپا برای توفان «زابینه»/ صدها پرواز و مسابقه ورزشی لغو شد

آماده باش اروپا برای توفان «زابینه»/ صدها پرواز و مسابقه ورزشی لغو شد
يکشنبه 20 بهمن 1398 - 20:42

با شدت گرفتن توفان «زابینه» در غرب اروپا، مقامات کشورهای آلمان، هلند و فرانسه از لغو پروازها، دیدارهای ورزشی و تعطیلی مدارس به منظور مقابله با آن خبر داده‌اند.

العالم ـ اروپا

در حالی که وزش‌های شدید باد در مناطق غربی و شمال غرب آلمان مشاهده شده، مسوولان این کشور برای رویارویی با توفان "زابینه" خود را آماده می‌کنند. مقامات شهرهای مختلف همچنین تمهیداتی را برای جلوگیری از پیامدهای ناشی از توفان پیش بینی کرده‌اند.

سایت "تاگش‌شاو" وابسته به شبکه یک تلویزیون آلمان امروز (یکشنبه) با انتشار گزارشی تمهیدات مسوولان دولتی آلمان برای مقابله با توفان "زابینه" را شرح داد.
بر این اساس دیدار ۲ تیم فوتبال مونشن‌گلادباخ و کلن که در چارچوب دیدارهای بوندس‌لیگا پیش بینی شده بود، لغو شده است. مسوولان گفته‌اند که نگران بازگشت امن هواداران این ۲ تیم پس از برگزاری این دیدار بوده‌اند.
در همین حال در برنامه حمل و نقل شهری اختلالاتی به وجود آمده و شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا نیز از مسافران خود خواسته است پیش از رفتن به فرودگاه، برنامه‌های پرواز را با دقت دنبال کنند زیرا احتمال لغو بسیاری از پروازها وجود دارد.

همچنین با نزدیک شدن توفان "زابینه" ۱۰۰ پرواز در فرودگاه فرانکفورت آلمان لغو شده‌ و احتمال افزایش این تعداد همچنان باقی است.

این در حالی است که وزش توفان "زابینه" یا "سیارا" بسیاری از پروازها در شمال غربی اروپا را نیز لغو کرده است.

در این رابطه فرودگاه "اسخیپول" آمستردام -هلند- اعلام کرده که حدود ۱۲۰ پرواز در این فرودگاه از جمله شرکت‌های هواپیمایی‌ KLM، ‌ بریتیش ایرویز، ایزی‌جت، و لوفت‌هانزا لغو شده و بسیاری از سایر پروازها نیز در معرض لغو یا تأخیر قرار گرفته‌اند.

بر این اساس در انگلیس نیز تعدادی از مسابقات ورزشی لغو شده‌اند.
توفان "زابینه" از شمال آلمان به سوی مناطق مرکزی این کشور در حال حرکت است. نقطه اوج این توفان در ساعات امشب خواهد بود و در اوقات منتهی به روز دوشنبه به جنوب آلمان می‌رسد.
پیش بینی می‌شود "زابینه" که یک توفان زمستانی است و به طور میانگین هر ۲ سال یک بار در بخش‌هایی از اروپا و به‌ویژه آلمان می‌وزد با رگبارهای شدید و رعد و برق توام باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها