بحرینی‌ها برای سفر به مشهد بامشکل مواجه هستند

بحرینی‌ها برای سفر به مشهد بامشکل مواجه هستند
يکشنبه 20 بهمن 1398 - 22:32

در پی قطع روابط دیپلماتیک بحرین با ایران و نبود پروازهای مستقیم از این کشور به مقصد شهرهای زیارتی، شرکت‌های مسافرتی بحرینی به شرکت " قطر ایرویز " متوسل شده اند.

العالم ـ بحرین

پایگاه اطلاع رسانی " البلاد " بحرین روز یکشنبه با اشاره به اینکه شهر مشهد یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری مذهبی بحرین است، افزود: پروازهای شرکت هواپیمایی امارات به مشهد نیز متوقف شده است و این موضوع مشکلات گردشگران مذهبی بحرین که قصد سفر به مشهد را دارند، دو چندان کرده است.

به نوشته البلاد، اکنون سه شرکت هواپیمایی " العربیه " از طریق شارجه، " الجزیره " از طریق کویت و " دبی فلای " به مشهد پرواز دارند اما قیمت بلیت پرواز این شرکت‌ها در مقایسه با سایر شرکت‌ها بسیار گران است.

این پایگاه اطلاع رسانی اضافه کرد: با توجه به قیمت بالای این شرکت‌ها نسبت به سایر ایرلاین‌های دیگر، برخی از دفاتر گردشگری بحرین توانسته‌اند بلیت های مشهد را از طریق هواپیمایی قطر از مبداء کویت و از طریق دوحه برای مسافران بحرینی فراهم کنند.

البلاد به این نکته اشاره کرد که از ژوئن ۲۰۱۷ مقامات بحرینی سفر به قطر برای اقامت یا عبور از آن را برای شهروندان این کشور ممنوع کرده‌اند.

به گزارش ایرناة، بَحْرین، کشوری با مساحتی حدود ۷۶۷ کیلومتر مربع و جمعیتی افزون بر یک میلیون و ۲۳۴ هزار نفر در حاشیه جنوبی خلیج فارس قرا دارد. مذهب بیشتر مردم این کشور در طول تاریخ، تشیع بوده و همواره عالمان بزرگی از این سرزمین برخاسته‌اند که آثار مکتوب آنان هم‌اکنون نیز مورد استفاده است.

شیعیان اکثریت جامعه بحرین را تشکیل می‌دهند.

پربیننده ترین خبرها