سودان نیروهایش را از یمن خارج می‌کند

سودان نیروهایش را از یمن خارج می‌کند
دوشنبه 21 بهمن 1398 - 04:43

یک وزیر دولت سودان گفت که اکنون دیگر برای اعضای اصلی ائتلاف عربی هم روشن شده که جنگ یمن راه حل نظامی ندارد از همین رو سودان هم به تدریج نیروهایش را از یمن خارج می‌کند.

العالم - آفریقا

«فیصل محمد صالح» وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی سودان روز یکشنبه با تاکید بر اعتقاد کشورش به حل نشدن بحران یمن از طریق نظامی اعلام کرد که خارطوم به تدریج تعداد نیروهای خود را که برای جنگ به یمن رفته‌اند، کاهش می‌دهد.

او در حاشیه اجلاس سران اتحادیه آفریقا در «آدیس آبابا» پایتخت اتیوپی در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت: «در حال حاضر به طور کلی درباره جنگ یمن تجدید نظرهایی حتی میان کشورهای اصلی عضو ائتلاف عربی صورت گرفته است. برای سودان ساده نیست که تصمیمی غیرمنتظره برای خروج نیروهایش بگیرد. از همین رو با توافق کشورهای ائتلاف عربی نیروهای خود را به تدریج کاهش خواهد داد».

وی افزود:« این عقیده وجود دارد که عملیات نظامی هرگز مشکل را حل نمی‌کند بلکه آن را پیچیده‌تر می‌کند و ما بر این باوریم که تلاش‌های کنونی خیلی زود به افول اقدامات نظامی منجر می‌شود و جای آن را تلاش‌ها برای مذاکره و گفت‌وگو خواهد گرفت».

«عبدالله حمدوک» نخست وزیر شورای حاکمیتی سودان هم پیش از این تاکید کرده بود که مسئله یمن راه حل نظامی ندارد و باید از طریق گفت‌وگوی سیاسی میان طرف‌های ذیربط حل و فصل شود. او حضور نظامی سودان در یمن را بسیار محدود خواند و گفت که نیروهای سودانی فراتر از 25 هزار نفر نیستند و حضور نظامی سودان یکی از میراث به جای مانده از رژیم سابق عمر البشیر است.

سودان شریک ائتلاف عربی در جنگ علیه یمن است که از مارس 2015 تحت رهبری عربستان به بهانه بازگرداندن دولت مستعفی منصور هادی به قدرت در یمن مداخله نظامی کرده و جز کشتار و ویرانی برای آن ارمغانی نداشته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها