تمجید شخصیت های الجزایری از انقلاب اسلامی ایران + فیلم

دوشنبه 21 بهمن 1398 - 18:23

برخی از شخصیت های سیاسی و رسانه ای الجزایر با اشاره به چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از آرمان فلسطین قدردانی کردند.

العالم - آفریقا

احمد کروش عضو کمیته صلح سازمان ملل متحد در مصاحبه با شبکه العالم با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: این انقلاب که با شعار آزادی قدس که هدف آن بود به پیروزی رسید و به آن چیزی که تعهد کرده بود وفا کرد، همه ما شاهد بودیم که چگونه به محض ورود امام خمینی(ره) به تهران سفارت اسرائیل بسته شده و سفارت فلسطین به جای آن افتتاح شد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در این راه به خاطر وعده هایش سختی های بسیاری را متحمل شد اما پایداری ملت ایران استعمار جهانی را در رسیدن به اهدافش ناکام گذاشت.

همچنین «جمال بن عبدالسلام» رئیس حزب الجزایر الجدید گفت: جمهوری اسلامی ایران از لحظه پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون هیچ گاه از آرمان فلسطین کوتاه نیامده است و علیرغم تحمل فشار های سنگین از جانب استکبار با رژیم اشغالگر قدس به هیچ وجه سازش نکرده است و پس از بستن سفارت رژیم صهیونیستی در تهران هر نوع کمک ممکن را برای مردم فلسطین ارسال کرد.

در همین راستا صادق سلایمیه نویسنده و تحلیلگر سیاسی الجزایری گفت: هنگامی که آرمان فلسطین از درون تهی شده بود و فلسطینی ها به چند دسته تقسیم شده بودند، انقلاب اسلامی ایران امد و آرمان فلسطین را از محدوده فلسطین خارج کرده و تبدیل به یک مسئله انسانی کرد و یک تنه در برابر طمع های استکبار ایستاده است.

پربیننده ترین خبرها