نتانیاهو، حماس را به ضربه بزرگ با حمایت آمریکا تهدید کرده است

 نتانیاهو، حماس را به ضربه بزرگ با حمایت آمریکا تهدید کرده است
سه شنبه 22 بهمن 1398 - 13:41

یک روزنامه لبنانی گزارش کرد، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از طریق هیأت مصری به نوار غزه پیام داده در صورتی که آرامش به این منطقه بازنگردد ضربه‌ای بزرگ با پوشش آمریکایی و بین‌المللی در راه خواهد بود.

العالم -فلسطین اشغالی

دوشنبه (دیروز) یک هیأت امنیتی مصری به ریاست «ایمن بدیع» نائب رئیس سازمان اطلاعات مصر وارد نوار غزه شد تا درباره دو پرونده اساسی یعنی تنش اخیر در نوار غزه و مرزهای جنوبی غزه با رفح رایزنی کند.

بر اساس گزارش روزنامه «الاخبار»، «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه به دلیل «احتیاط های مقاومت» حاضر به دیدار به هیأت نشد خصوصا اینکه هیچی تضمینی برای «خیانت اسرائیلی» وجود ندارد حتی اگر میهمان‌ها، مصری باشند. این دیدار در دفتر السنوار اما با حضور دیگر سران حماس مانند «روحی المشتهی» برگزار شد.

این روزنامه افزود، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از طریق مقامات امنیتی این رژیم که یکشنبه جاری با هیأت مصری دیدار کرده است، خواستار بازگشت آرامش شده و درباره «ضربه بزرگ به حماس با پوشش بین‌المللی و آمریکایی» هشدار داده است.

در ادامه این گزارش آمده، حماس در پاسخ اعلام کرده، دنبال افزایش تنش نیست اما فشار اقتصادی علیه مردم غزه و عدم اجرای توافق‌های پیشین منجر به اعمال فشار خواهد شد.

حماس اعلام کرده: تا زمانی که تعلل و تأخیر (در توافق ها) دیده می‌شود آرامش مجانی در کار نخواهد بود. اشغالگر را از ارتکاب هر حماقتی علیه سران مقاومت برحذر می‌داریم زیرا منجر به جنگی بزرگ خواهد شد که تأثیر آن بر دولت اشغالگر و سران آن پررنگ خواهد بود.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هفته جاری در جلسه هفتگی کابینه، نوار غزه را به جنگ جدید تهدید کرد.ساعاتی پس از این تهدید بود که بنا به ادعای سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی راکت به سمت شهرک‌های صهیونیستی شلیک و بالن‌های آتش‌زا ارسال شد. آژیرهای هشدار در برخی مناطق نوار غزه به صدا در آمد و منجر به ترس شهرک‌نشینان صهیونیست شد.

«فلسطین الیوم» هم گزارش داد، هیأت مصری در این سفر یک روزه تلاش خواهد کرد جلوی تنش جدید در نوار غزه را بگیرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها