برف و کولاک سنگین در گیلان/ به گیلان سفر نکنید/انسداد ۵ محور اصلی، آزاد راه رشت ـ قزوین مسدود است/ روند کند بازگشایی/ امدادرسانی به ۲۵۰۰ نفر در برف و کولاک گیلان

برف و کولاک سنگین در گیلان/ به گیلان سفر نکنید/انسداد ۵ محور اصلی، آزاد راه رشت ـ قزوین مسدود است/ روند کند بازگشایی/ امدادرسانی به ۲۵۰۰ نفر در برف و کولاک گیلان
سه شنبه 22 بهمن 1398 - 17:31

بنابر اعلام رئیس مرکز مدیریت راه های گیلان، محورهای پونل – خلخال، اسالم – خلخال، فومن – سراوان، آزادراه قزوین – رشت در محدوده امامزاده هاشم و جاده قدیم رشت – قزوین در محدوده شاه عباسی مسدود است در همین خصوص رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور از مسافران خواسته است که به گیلان سفر نکنند.

العالم ـ ایران

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور با بیان این که وضعیت جوی در استان گیلان به هیچ عنوان مناسب سفر نیست، خاطرنشان کرده که در حال حاضر آزادراه قزوین ـ رشت، محور قدیم قزوین ـ رشت و محورهای منشعب از محدوده سراوان ـ فومن و سروان ـ رشت مسدود است.

سرهنگ نادر رحمانی ضمن هشدار جدی به مسافرانی که قصد سفر به استان گیلان دارند، اظهار کرده که تمام محورهای استان گیلان به شدت درگیر برف و کولاک است.

انسداد ۵ محور اصلی گیلان/ روند کند بازگشایی

محمود اشجاری رئیس مرکز مدیریت راه های گیلان با اشاره به آمادگی اکیپ های راهداری استان به دنبال پیش بینی بارش برف سنگین در منطقه، اظهار داشت:‌ ۵۳ اکیپ راهداری با ۵۱۷ نیروی راهدار و ۳۲۱ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک در محورها مستقر هستند.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی های لازم جهت پوشش راه های گیلان در شرایط جوی برف و بازگشایی راه ها انجام شده است، افزود: در حال حاضر محورهای پونل – خلخال، اسالم – خلخال، فومن – سراوان، آزادراه قزوین – رشت در محدوده امامزاده هاشم و جاده قدیم رشت – قزوین در محدوده شاه عباسی انسداد محور دارند.

رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان عمده دلیل انسداد محورهای مذکور را بارش سنگین برف دانست و تصریح کرد:‌ متاسفانه علیرغم اطلاع رسانی به هموطنان به منظور پرهیز از تردد غیر ضروری در محورهای مواصلاتی شاهد ترددهای ناامن و بدون تجهیزات لازم بودیم.

اشجاری به همراه نداشتن تجهیزات زمستانه به ویژه زنجیر چرخ را موجب ایجاد حوادث جاده ای در محورهای مذکور دانست و بیان کرد: کلیه اکیپ های راهداری در منطقه حضور دارند و با کمک نیروهای مسلح به دنبال رفع مشکلات هستیم.

وی شرایط جوی موجود را موجب کندی روند بازگشایی محورها دانست و گفت: با پایدار شدن شرایط جوی عملیات رفع انسداد سریع تر صورت خواهد گرفت.

امدادرسانی به ۲۵۰۰ نفر در راه مانده برف و کولاک در گیلان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان از امدادرسانی به ۲۵۰۰ نفر تا ظهر امروز (سه شنبه) در پی بارش برف سنگین در این استان خبر داد.

مهدی ولی پور با اشاره به فعالیت ۱۶ شعبه و ۲۵ پایگاه و پست امداد و نجات جمعیت هلال احمر گیلان برای مقابله با برف، به ایسنا گفته، همزمان با آغاز بارش برف در استان گیلان تا ظهر امروز به ۲۵۰۰ نفر از در راه ماندگان امدادرسانی شد که ۳۵۰ نفر از نیروی های امدادی جمعیت هلال احمر گیلان، طی عملیات های مختلف نسبت به امدادرسانی اقدام کردند.

وی افزود: همچنین با توجه به شرایط نامساعد برفی در مسیر رشت، قزوین، منطقه امام زاده هاشم و سروان اهم نیروها و کمک های جمعیت از شب گذشته به آن منطقه معطوف شده است.

ولی پور ضمن اشاره به اسکان اضطراری مسافرین در پی بارش برف، اظهار کرد: برای ۲۳۰ نفر از مسافرین اسکان یافته در مکان های امن همچون مساجد و راهدار ها مسیر جاده ها، اقلام غذایی نظیر، بسته های غذایی ۷۲ ساعته( ۳۵۰ بسته هر بسته برای ۴ نفر)، آب معدنی (۱۴۰۰ بطری)، نان( ۶۱۰۰ قرص)، بیسکویت (۱۲۴۰ بسته) و خرما ( ۶۰۰ کیلو) و پتو (۴۵۰ تخته ) از سوی جمعیت هلال احمر استان گیلان توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به لجستیک جمعیت هلال احمر، اضافه کرد: جمعیت هلال احمر با ۸۰ دستگاه انواع خودروی امدادی شامل آمبولانس کمک دار، ست نجات، خودروهای کمک دار و خودروهای پشتیبانی در حال فعالیت و خدمت به مردم و مسافران هستند.

ولی پور ضمن اشاره به خدمات هوایی جمعیت هلال احمر استان گیلان تصریح کرد: پایگاه امداد هوایی جمعیت هلال احمر استان گیلان با یک فروند بالگرد با گروه پرواز در حالت آماده باش قرار دارند، که در صورت شرایط جوی مناسب، آماده پرواز برای پوشش امدادی در سطح استان و ارائه خدمات به مردم استان گیلان هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان ضمن اشاره به پاسخگویی شبانه روزی ندای امداد گفت: تلفن ۱۱۲(ندای امداد) بصورت شبانه روز، آماده دریافت گزارشات حوادث احتمالی از سوی مردم می باشد.

ولی پور ضمن تاکید بر خودداری هموطنان از سفرهای غیرضروری خاطرنشان کرد: باتوجه به کاهش بارش برف از ظهر امروز و احتمال یخ زدگی جاده ها و معابر، هموطنان حتی الامکان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان تاکید کرد: هموطنان و مسافرین عزیز برای ایمنی بیشتر به هشدارهای پلیس، راهداری و جمعیت هلال احمر توجه نمایند.

نجات و اسکان ۵۰ مسافر گرفتار در برف آستارا

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آستارا در استان گیلان گفت: ۵۰ نفر از مسافرانی را که در برف گرفتار شده بودند، پس از نجات، در یکی از مساجد این بندر مرزی اسکان یافتند.

حسین خورشیدی اظهار کرد: با توجه به بارش برف سنگین در استان گیلان، ۵۰ نفر از مسافرانی را که در جاده های آستارا – تالش و آستارا به اردبیل گرفتار شده بودند، توسط مأموران این جمعیت نجات یافتند.

وی با بیان اینکه زنان و مردان نجات یافته به مسجد حضرت محمد رسول الله (ص) آستارا منتقل شدند، ادامه داد: در حال حاضر وضعیت جسمانی همه افراد خوب است و در حال استراحت می باشند.

خورشیدی ضمن تقدیر از همکاری هیأت امنای مسجد مذکور، خاطر نشان کرد: ۵۰ تخته پتو، ۱۰۰ قوطی کنسروجات، ۱۰ کیلوگرم خرما، ۱۰۰ عدد نان لواش، ۲۵ بسته برنج پخته و ۵ باکس آب معدنی بین این افراد توزیع شد.

وی اضافه کرد: نیروهای جمعیت هلال احمر شهرستان آستارا در راستای خدمت رسانی به هموطنان از همان دقیق آغاز بارش برف در آماده باش هستند.

انتقال ۸۶ مادر باردار گیلانی به نقاط امن

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: از ۱۱۸ مادر باردار شناسایی شده در مناطق برفی گیلان ۸۶ مادر به نقاط امن انتقال داده شدند.

فردین مهرابیان خاطرنشان کرد، با توجه به بارش برف در گیلان، مجموعا ۱۱۸ مادر باردار شناسایی و ۸۶ نفر آنها معادل ۷۳ درصد موقتا به مناطق امن از جمله بیمارستان یا منزل اقوام انتقال یافتند.

وی تصریح کرد: سایر مادران در مناطقی ساکن هستند که راه های مواصلاتی باز است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: از بین مادران منتقل شده شش مادر ساکن در شهرستان های تالش، رودبار، سیاهکل، لنگرود و رشت در بیمارستان زایمان نموده اند که خوشبختانه هر شش مادر و نوزاد در سلامت کامل به سر می  برند.

پربیننده ترین خبرها