دمشق به تهدیدهای اردوغان پاسخ محکمی داد

دمشق به تهدیدهای اردوغان پاسخ محکمی داد
چهارشنبه 23 بهمن 1398 - 16:25

وزارت خارجه سوریه در پاسخ به تهدیدهای رئیس جمهور ترکیه تأکید کرد که پس از نابودی گروه‌های تروریستی، نقش دولت ترکیه به عنوان «ابزاری در دست تروریسم بین‌المللی» مشخص شده است.

العالم - سوریه

وزارت خارجه سوریه بار دیگر به تهدیدها و اظهارات سران ترکیه به ویژه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور درباره استان ادلب و عملیات ارتش سوریه، واکنش نشان داد.

یک منبع در وزارت خارجه سوریه در این زمینه گفت: «پس از فروپاشی گروههای تروریستی در جریان حملات ارتش سوریه که [ترکیه] از آنان حمایت و تجهیز تسلیحاتی کرد و به آنان آموزش داد، نقش رژیم ترکیه به عنوان یک ابزار در تروریسم بین‌المللی و عروسکی در دست ارباب آمریکایی‌اش، برملا شده است».

خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از این منبع گزارش داد که دولت ترکیه «اظهارات توخالی و مستهجنی مطرح می‌کند که فقط از سوی شخصی مطرح می‌شود که واقع‌بین نیست و از تحولات و وضعیت کنونی، هیچ فهمی ندارد».

وی تصریح کرد که اظهارات اردوغان، «ناشی از نادانی است که تهدید می‌کند که به ارتش سوریه حمله خواهد کرد؛ خاصه پس از آنکه، ضربات مهلکی به ارتش و تروریستهای وی وارد شده است».

این منبع ادامه داد: «سوریه بار دیگر تأکید می‌کند که بر تداوم انجام وظایف ملی و قانونی خود در مبارزه با گروههای تروریستی در سراسر جغرافیای سوریه و نجات مردم خود از یوق آن، اصرار دارد؛ از جمله بازگشایی گذرگاههای انسانی و امن».

دمشق تأکید کرد که گروههای تروریستی تحت حمایت ترکیه، مانع از خروج غیر نظامیان از طریق این گذرگاهها می‌شوند و از آنان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد، سوریه تأکید دارد که هر گونه حضور نیروهای ترکیه در خاک این کشور، غیر قانونی بوده و نقض فاحش حقوق بین‌الملل است و دولت ترکیه مسئول پیامدهای این حضور است.

رئیس‌جمهور ترکیه روز گذتشه با تهدید شدید دولت سوریه، مدعی شد که دمشق باید هزینه سنگینی را بابت هدف قرار دادن نیروهای ترکیه پرداخت کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها