حماس: عربستان شریک آمریکا برای نابودی فلسطین شده است

حماس: عربستان شریک آمریکا برای نابودی فلسطین شده است
يکشنبه 27 بهمن 1398 - 11:50

سخنگوی حماس، سخنان وزیر مشاور دولت سعودی درباره وجود نقاط مثبت در طرح معامله قرن را که همه نهادهای عربی و اسلامی آن را رد کرده‌اند، نشانه شراکت ریاض با آمریکا برای نابودی مسئله فلسطین خواند.

العالم - فلسطین اشغالی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که اظهارات «عادل الجبیر» وزیر مشاور سعودی درباره وجود نقاط مثبتی در معامله قرن آمریکا مغایر با اجماع نظر کشورهای عربی در رد این طرح ادعایی صلح است و تبلیغی برای آن محسوب می‌شود.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، «حازم قاسم» سخنگوی حماس در بیانیه‌ای گفت: «حرف عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه دولت سعودی درباره اینکه جنبه‌های مثبتی در معامله قرن وجود دارد بر خلاف توافق عربی در مخالفت با معامله قرن است. چیزی که در نشست اخیر وزیران خارجه کشورهای عربی بیان شد».

معامله ترامپ با مخالفت اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه آفریقا و کشورهای متعددی روبرو شد که تاکید کردند این طرح سطح حداقلی از حقوق و آرمان‌های مشروع ملت فلسطین را هم برآورده نمی‌کند و با مراجع روند صلح مغایرت دارد.

الجبیر روز جمعه در نشست خبری در حاشیه سفرش به بخارست پایتخت رومانی گفت: نقاط مثبتی در طرح صلح ترامپ است که می تواند اساس مذاکره باشد.

سخنگوی حماس در ادامه هشدار داد: چنین اظهاراتی به رژیم اشغالگر و دولت آمریکا برای پیشبرد معامله قرن که نابود کننده مسئله فلسطین است، کمک می‌کند تا همچنان حقوق عادلانه ملت فلسطین را انکار کنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها