«اجلاس پارلمان‌های حامی قدس»، کمیته ویژه پیگیری تجاوزات رژیم صهیونیستی تشکیل داد

«اجلاس پارلمان‌های حامی قدس»، کمیته ویژه پیگیری تجاوزات رژیم صهیونیستی تشکیل داد
يکشنبه 27 بهمن 1398 - 14:27

اجلاس پارلمانهای حامی قدس ضمن محکوم کردن معامله قرن و هر گونه عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی از تشکیل کمیته ویژه پیگیری تجاوزات این رژیم خبر داد.

العالم - آسیا

اجلاس «نمایندگان پارلمانی حامی قدس» از تشکیل کمیته‌ای ویژه پیگیری تجاوزات و تخلفات نظام مند رژیم اشغالگر صهیونیستی برای ارائه آن به نهادهای بین المللی ذیربط از جمله کمیته‌های پارلمانی و حقوقی در نقاط مختلف دنیا و انتشار آن در رسانه‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عربی 21، بیانیه پایانی سومین اجلاس پارلمان‌های حامی قدس که در روزهای هشتم و نهم فوریه تحت عنوان «راهبردی کارآمد برای آزادسازی قدس» در «کوالالامپور» پایتخت مالزی برگزار شده بود، روز شنبه منتشر شد. اجلاسی که به دعوت «محمد عارف بن یوسف» رئیس پارلمان مالزی و حضور «ماهاتیر محمد» نخست وزیر این کشور و مشارکت بیش از چهارصد عضو پارلمان‌های 64 کشور برگزار شد.

در بیانیه پایانی این نشست با اشاره به اینکه سومین اجلاس نمایندگان پارلمانی حامی قدس در سایه اعلام معامله قرن آمریکا، برگزار شده آمده است: «این معامله تجاوزی جدید به ملت فلسطین و انکار حقوق اصیل ملت فلسطین در سرزمینشان و نقض آشکار قوانین و رسوم بین المللی است».

بر اساس این بیانیه شرکت‌کنندگان در اجلاس طی دو روز به بررسی خطرات ادامه اشغالگری اسرائیل برای منطقه و جهان و نقش‌های مطلوب برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل و تحقق عدالت نسبت به ملت فلسطین پرداختند و با برپایی کارگاه‌ها و دیدارها بر نقش اعضای پارلمان‌های دنیا در همبستگی با ملت فلسطین و مسئله فلسطین و تحقق آرمان‌های مشروع آن تاکید کردند.

شرکت کنندگان در این نشست بر حمایت از حق ملت فلسطین در بازگشت به وطن خود، تعیین سرنوشت و تشکیل کشور مستقل و دارای حاکمیت کامل فلسطین به پایتختی قدس تاکید کردند.

آنها معامله قرن آمریکا را نیز محکوم و مردود خواندند و گفتند: «چنین طرح‌هایی در راستای ادامه سیاست نظام مند دولت آمریکا در حمایت از رژیم اشغالگر و اقدامات نژادپرستانه آن در حق ملت فلسطین است و نقض آشکار قانون بین الملل و حقوق بشر شمرده می‌شود و معامله‌ای از سوی یک طرف فاقد اختیار برای یک طرف فاقد لیاقت است.

در این بیانیه همه اشکال عادی سازی با رژیم صهیونستی محکوم و تاکید شد سازش با اشغالگران به آنها برای ارتکاب بیشتر جنایات و تجاوزات پاداش می‌دهد.

اجلاس نمایندگان پارلمانی حامی قدس تاکید کرد: هر گونه اقدام یا تصمیمی که حقوق ملت فلسطین را اعطا نکند به شکست منجر می‌شود، محیطی برای رشد نفرت درست می‌کند و مانع تحقق صلح و ثبات در منطقه و جهان می شود.

شرکت کنندگان در این اجلاس چتر حمایتی آمریکا بر سر تجاوزگری اسرائیل در قدس، مسجد الاقصی و مقدسات اسلامی و مسیحی و حمله به شهروندان فلسطین و شهرک سازی‌ها، سیاست الحاق اراضی و محاصره نوار غزه را رفتار خصمانه اسرائیل خواند که هرگز به تحقق عدالت و صلح کمک نخواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: «تهاجم صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین و حقوق آن ادامه جانبداری دولت آمریکا از اسرائیل فرصتی برای وحدت صفوف عربی و فلسطینی در مقابله با این تجاوزگری‌ها درست کرده است».

شرکت کنندگان در این اجلاس از جامعه بین المللی، نهادهای بین المللی و کشورهای دنیا خواستند برای انجام تکلیف خود در پایان دادن به اشغالگری اسرائیل و بازگرداندن آوارگان فلسطینی به وطن خود و تشکیل کشور مستقل فلسطینی در همه خاک فلسطین به پایتختی قدس با ملت فلسطین متحد شوند.

شرکت کنندگان در این اجلاس تاکید کردند که از نهادهای پارلمانی بین المللی و منطقه‌ای و پارلمان‌های کشورشان خواهند خواست لوایحی را در محکومیت اشغالگری و سیاست نژادپرستی و تجاوزگری علیه ملت فلسطین و حقوق آن صادر کرده و از نهادهای بین المللی و حقوقی بخواهند برای آزادی فوری همه اسرای فلسطینی از زندان‌های رژیم اشغالگر و آزادی فوری اسراو و نمایندگان اقدام کند.

نمایندگان پارلمانی حامی قدس از کشورهای اسلامی هم خواستند به تعهدات مالی خود نسبت به صندوق بیت المال قدس عمل کنند. آنها از کشورهای حامی آنروا هم خواستند به حمایت خود از این آژانس به منظور رفع کسری بودجه آن ادامه دهند.

در پایان این بیانیه از ملت‌های عربی و اسلامی و آزادگان در جهان به دلیل مواضع ثابت خود در حمایت از مبارزه ملت فلسطین برای دستیابی به حقوق تاریخی و کامل خود قدردانی شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها