علاوی اسامی وزرای پیشنهادی را فردا به پارلمان می‎فرستد

علاوی اسامی وزرای پیشنهادی را فردا به پارلمان می‎فرستد
سه شنبه 29 بهمن 1398 - 19:58

نماینده ائتلاف «دولت قانون» در عراق اعلام کرد که نخست‎وزیر مکلف تصمیم دارد نامه‎ای رسمی به نیروهای سیاسی و رئیس‎جمهور، که حاوی اسامی وزرای پیشنهادی است، ارسال کند و نمایندگان نیز فرصت 72 ساعته برای بررسی آن را خواستار شده‎اند.

العالم- عراق

به گزارش العالم، «عالیه نصیف» نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق در گفت‎وگو با خبرگزاری «المسله» اعلام کرد که «محمد توفیق علاوی» نخست‎وزیر مکلف، چهارشنبه( فردا) نامه‎ای رسمی به ریاست‎جمهوری و نیروهای سیاسی ارسال خواهد کرد که حاوی اسامی گزینه‎های پیشنهادی برای وزارتخانه‎ها است.

نصیف خاطرنشان کرد، در صورت مخالفت پارلمان با نامزد پیشنهادی نخست‎وزیر مکلف برای وزارتخانه‎ ای، علاوی گزینه‎های جایگزینی روی میز دارد.

این نماینده پارلمان عراق افزود: نیروهای سیاسی در صورت دریافت اسامی نامزدهای دولت، آن را به نمایندگان جهت بررسی ارجاع خواهند داد، و از سوی دیگر، اعضای پارلمان نیز 72 ساعت زمان برای بررسی اسامی معرفی‎شده درخواست کرده‎اند. بنابراین، جلسه رای‎گیری اوایل هفته آینده برگزار خواهد شد.

«محمد البلداوی» نماینده فراکسیون پارلمانی «صادقون» نیز تأکید کرد که علاوی چینش کابینه‎اش را بر اساس مولفه‎های قومی و حزبی انجام خواهد داد.

البلداوی همچنین از تلاش‎های برخی طرف‎های فعال در پارلمان برای تعطیل کردن نشست رای‎گیری خبر داد.

با وجود برخی مخالفت‎هایی، که در رسانه‎ها با کابینه علاوی می‎شود، گزارش‎ها حاکی‎ست که به دلیل حمایت دو فراکسیون بزرگ «سائرون» و «الفتح» و دیگر فراکسیون‎های کوچکتر، به احتمال زیاد دولت علاوی در گرفتن رای اعتماد از پارلمان با مشکل جدی روبه‎رو نمی‎شود.

پربیننده ترین خبرها