احتمال برگزاری جلسه محاکمه نتانیاهو خارج از دادگاه مرکزی

احتمال برگزاری جلسه محاکمه نتانیاهو خارج از دادگاه مرکزی
چهارشنبه 30 بهمن 1398 - 13:30

یک شبکه تلوزیونی صهیونیستی گزارش کرد که دادستانی کل رژیم صهیونیستی به دلایل امنیتی، بنا دارد جلسه محاکمه نخست‌وزیر این رژیم را به بیرون از دادگاه منتقل کند.

العالم - فلسطین اشغالی

کانال «۱۳» تلوزیون رژیم صهیونیستی، سه‌شنبه‌شب، گزارش کرد که دادستانی کل این رژیم بنا دارد جلسه محاکمه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم را به دلایل امنیتی خارج از دادگاه برگزار کند.

به گزارش وبگاه خبری روزنامه «القدس»، دادستانی کل با هماهنگی سازمان امنیت و اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی «شاباک» این تصمیم را بررسی خواهند کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی،‌ به سه پرونده فساد دولتی و مالی علیه متهم است. پلیس رژیم صهیونیستی در همین خصوص، طی یک سال اخیر از منابع مختلفی شامل دستیاران و وزیران پیشین کابینه، بازجویی کرده است. اولین مورد موسوم به «پرونده ۱۰۰۰» است که در آن نتانیاهو به دریافت مستقیم رشوه و رانت‌‌خواری متهم است.

پرونده دوم فساد مالی نتانیاهو موسوم به «پرونده ۲۰۰۰» درباره سوء استفاده از قدرت و جایگاه خود جهت تحت فشار قرار دادن «آرنون موزس» صاحب‌امتیاز نشریه «یدیعوت آحرونوت» برای ارائه پوشش بهتر از اخبار نخست‌وزیری است.

او همچنین در «پرونده ۴۰۰۰» متهم است به «شائول ایلوویچ» مالک شرکت «بِزِک» میلیون ها دلار تسهیلات مالی پرداخت کرده تا پایگاه خبری «واللا» وابسته به این سرمایه دار صهیونیست از او و همسرش حمایت رسانه‌ای بهتری داشته باشد.

اولین بار است که یک نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در زمان حضور در این سمت، در دادگاه به جرائم کیفری متهم می‌شود.

دیروز (سه‌شنبه)، رسانه‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند که محاکمه «بنیامین نتانیاهو» ۱۷ مارس (۲۷ اسفند) آغاز خواهد شد .

قرار است، محاکمه نتانیاهو در دادگاه مرکزی قدس برگزار شود. این دادگاه در خیابان صلاح‌الدین شهر قدس قرار دارد که به گفته کانال ۱۳ پیشتر چندین بار فلسطینیان به آنجا حمله کرده‌اند.

طبق گزارش کانال ۱۳، پس از آغاز جلسه محاکمه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، راه‌ها تقریبا به طور کامل بسته خواهند شد و این حالت تا زمان پایان محاکمه ادامه خواهد داشت.

به گزارش وبگاه خبری روزنامه القدس، این احتمال وجود دارد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای تشکیل کابینه البته پس از برگزاری انتخابات، درخواستی مبنی بر به تعویق انداختن جلسه محاکمه ارائه کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها