احتمال استعفای وزیر دادگستری آمریکا تکذیب شد

احتمال استعفای وزیر دادگستری آمریکا تکذیب شد
چهارشنبه 30 بهمن 1398 - 13:45

سخنگوی وزیر دادگستری آمریکا با تکذیب شایعه‌ها درباره احتمال کناره‌گیری وی، گفت وزیر برنامه‌ای برای استعفا ندارد.

العالم - آمریکا

«کری کوپک» سخنگوی وزارت دادگستری ایالات متحده امروز (چهارشنبه) گزارش‌ها مبنی بر تمایل «ویلیام بار» وزیر دادگستری آمریکا را تکذیب کرد.

به نوشته وبگاه شبکه «فاکس‌نیوز»، کری با رد برخی شایعه‌ها مبنی بر احتمال استعفای بار به دلیل اختلافات با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، گفت او برنامه‌ای برای کناره‌گیری ندارد.

پیشتر روزنامه «واشنگتن‌پست» گزارش داده بود که بار به اطرافیان خود گفته در حال بررسی استعفا، به دلیل توئیت‌های ترامپ است.

مجادله میان ترامپ و ویلیام بار روز سه‌شنبه، بعد از توئیت‌های رئیس‌جمهور تشدید شد. ترامپ در آن توئیت‌ها نوشته بود ممکن است افراد دخیل در کلید زدن تحقیقات علیه او به دلیل تبانی ادعایی با روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

ویلیام بار هفته گذشته در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ای‌بی‌سی به صراحت گفته بود توئیت‌های ترامپ درباره وزارت دادگستری باعث می‌شود او نتواند کارش را انجام دهد.

ترامپ علاوه بر این در توئیتی هم خواستار آن شده بود که دوستش، «راجر استون» که به دلیل دروغگویی به کنگره در همان پرونده فوق‌الذکر محکوم شناخته شده شایسته برگزاری دادگاهی دیگر است.

دادستانی آمریکا دو ماه پیش در جلسه محاکمه استون اعلام کرد که او به کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در جلسه شهادت سپتامبر ۲۰۱۷ دروغ گفته است. وی به نمایندگان آمریکایی گفته بود که هیچ ارتباطی با سایت ویکی‌لیکس یا حتی کارزار ترامپ درباره ویکی‌لیکس نداشته است. استون همچنین درباره هویت میانجی خود نیز دروغ گفته بود.

راجر استون دوشنبه گذشته به جرم ۷ مورد ادعای دروغ و ممانعت از انجام تحقیقات قانونی درخصوص پرونده ارتباط روسیه با پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶، به ۹ سال حبس محکوم شد.

مداخله وزارت دادگستری برای کاهش حکم راجر استون به کناره‌گیری چهار دادستان از این پرونده منتج شد. همچنین یکی از این چهار مقام قضایی از سمت خود به عنوان دادستان فدرال استعفا کرد. این وزارتخانه دلیل کاهش حکم حبس استون را «کهولت سن، [مشکلاتی در زمینه] سلامتی، شرایط شخصی و نداشتن سابقه» عنوان کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها