بیانیه پایانی نشست علما در یمن؛ امت اسلام برای اخراج آمریکا وارد عمل شود

بیانیه پایانی نشست علما در یمن؛ امت اسلام برای اخراج آمریکا وارد عمل شود
پنج‌شنبه 1 اسفند 1398 - 14:53

در نشست امروز علما در یمن بر رد مداخلات و تعرض‌های آمریکا در منطقه تأکید و اعلام شد، امت اسلام باید برای پایان حضور نیروهای آمریکایی در منطقه وارد عمل شود.

العالم - یمن

یمن امروز (پنجشنبه) با برگزاری نشستی که علمای مختلف یمنی، سوری، لبنانی و فلسطینی در آن سخنرانی کردند، بار دیگر بر مخالفت با «معامله قرن» تأکید کرد.

بر اساس گزارش وبگاه «انصارالله»، در بیانیه پایانی این نشست از علمای امت اسلام درخواست شد به نقش و وظیفه خود در این خصوص عمل کنند و درباره خطرات و چالش‌ها هشدار دهند.

در این بیانیه ضمن تأکید بر حمایت از ملت فلسطین و جنبش‌های مقاومت تا اخراج کامل صهیونیست‌ها از سرزمین فلسطین آمده است: به تحریم کالاهای آمریکایی و اسرائیلی و ایستادن در برابر طرح ترامپ و عدم اجرایی شدن آن فرا می‌خوانیم.

علمای حاضر در نشست یمن گام‌ها در راستای عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها را محکوم و اعلام کردند: صلح جز با کشورهای غیرمتجاوز ممکن نیست.

در ادامه این بیانیه آمده: در راستای عمل به این آیه « وَلَا تُؤْتُوا السُّفَهَاءَ أَمْوَالَکُمُ الَّتِی جَعَلَ اللهُ لَکُمْ قِیَامًا »، خواستار دور نگهداشتن اموال امت از سلمان (شاه سعودی) و پسرش و نیز «محمد بن زاید» (ولی‌عهد ابوظبی) و امثال آنها هستیم.

مشارکت‌کنندگان افزودندحضور آمریکا را مردود می‌دانیم و امت باید برای اخراج نیروهای آمریکایی وارد عمل شود. مداخله آشکار آمریکا در منطقه و تعرضهای مکرر آن علیه فرزندان امت را که آخرین آنها ترور شهیدان «قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس» و همرزمانشان بود، محکوم می‌کنیم.

شیخ «خالد ملا» رئیس جمعیت علمای عراق، «محمود الزهار» از اعضای ارشد حماس ، «حسین غبریس» مسئول روابط سیاسی تجمع علمای مسلمان لبنان، شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه علمای مقاومت و «بدرالدین حسون» مفتی اعظم سوریه از طریق ویدئوکنفرانس در این نشست سخنرانی کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها