کرملین: مقدمات نشست سران روسیه، ایران و ترکیه درباره سوریه در حال انجام است

کرملین: مقدمات نشست سران روسیه، ایران و ترکیه درباره سوریه در حال انجام است
پنج‌شنبه 1 اسفند 1398 - 15:19

سخنگوی کرملین از انجام مقدمات برگزاری نشست سه جانبه روسیه، ترکیه و ایران درباره بحران سوریه خبر داد و در عین حال اعلام کرد که موعد این نشست هنوز نهایی نشده است.

العالم- سوریه

به گزارش العالم، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین، امروز- پنجشنبه- اعلام کرد که مقدمات نشست روسیه، ترکیه و ایران درباره سوریه در حال انجام است ولی موعد برگزاری این نشست هنوز مشخص نشده است.

این سخنگو افزود: «در واقع، مذاکراتی با طرف ایرانی درباره این موضوع انجام شده و برگزاری این نشست در دست بررسی است. ولی می‎دانید که ضرورت دارد موعدهای برگزاری با روسای این سه کشور هماهنگ شود تا کنون، موعد بعدی نهایی نشده است و به محض نهایی شدن، اعلام خواهد شد.»

پیش از این، یک مسئول ترکیه به خبرگزاری رویترز اعلام کرد که ایران، ترکیه و روسیه برای برگزاری نشستی در تهران در ماه مارس آینده برنامه‎ریزی می‎کنند و قرار است در آن نشست، اوضاع بحرانی در ادلب و بحران سوریه بحث و بررسی شود.

عملیات ارتش سوریه و نیروهای همپیمان آن در ادلب- آخرین پایگاه تروریست‎ها- که از چندی پیش آغاز شده، با پیشروی‎های گسترده‎ای همراه است. در مقابل، ترکیه نیرو‌های بیشتری به ادلب اعزام کرده و ضمن درخواست برای توقف این عملیات نیروهای سوری، ارتش سوریه را تهدید کرده است. همین امر منجر به تشدید تنشها در منطقه شده و قرار است طرف‎ها در نشست بعدی برای کاهش تنش تلاش می‎شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها