نشست فوق العاده چین و آ سه آن برای مهار کرونا

نشست فوق العاده چین و آ سه آن برای مهار کرونا
پنج‌شنبه 1 اسفند 1398 - 16:04

چین و کشورهای اتحادیه آسیای جنوب شرقی موسوم به آ سه آن روز پنجشنبه در لائوس نشست فوق العاده برای مقابله موثر با کرونا برگزار کردند.

العالم ـ آسیا

تلویزیون چین گزارش کرد که وانگ یی وزیر خارجه چین در این اجلاس به مقام های این اتحادیه گفت که در زمینه اطلاع رسانی درباره کرونا با آنها از نزدیک همکاری خواهد کرد.

وی همچنین تصریح کرد که ما درمبارزه با شیوع ویروس کرونا نه تنها از مردم خود بلکه از ملت های جهان حفاظت کردیم.

وزیر خارجه چین گفت که کشورش تلاش های زیادی برای مهار کرونا کرده و وقت آن فرا رسیده است که تبادلات تجاری و ارتباطات و مبادلات انسانی عادی از سرگرفته شود.

وانگ اذعان کرد که شیوع ویروس کرونا تاثیراتی بر اقتصاد چین داشته است اما این تاثیرات موقتی و محدود است.

او در مصاحبه مطبوعاتی با حضور وزیران خارجه ۱۰ کشور عضو آ سه آن گفت که موافقت کردیم تا همکاری های قویتری برای مهار کرونا داشته باشیم و درباره همه گیری بیماری اطلاع رسانی ها بیشتر خواهد شد.

وی افزود که چالش ها به فرصت ها تبدیل خواهد شد و همکاری های تجاری از سرگرفته می شود و تبادلات انسانی افزایش خواهد یافت.

او این مطلب را در شرایطی عنوان کرد که چین می گوید شمار مبتلایان جدید کرونا به پایین ترین میزان از روز ۲۳ ژانویه رسیده و تا امروز فقط ۳۹۴ نفر به این ویروس مبتلا شده اند که ۳۶۰ مورد آن مربوط به کانون شیوع بیماری است.

به گزارش ایرنا، آ سه آن دومین شریک بزرگ تجاری چین پس از اتحادیه اروپاست و محدودیت های مسافرتی آن باعث شده است تا برخی از طرح های چین درخصوص راه ابریشم جدید در اجرا با مشکل مواجه شود.

بیش از ۵۰ کشور و منطقه دنیا محدودیت های بسیار شدید مسافرتی برای اتباع چین در نظر گرفته اند که شامل ممنوعیت صدور روادید و ممنوعیت ورود است.

شمار پروازها بین چین و کشورهای آ سه آن در هفته به بیش از ۴هزار و ۵۰۰ هواپیما می رسد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها