بستری یکی از کارکنان مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستانی در تهران

بستری یکی از کارکنان مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستانی در تهران
شنبه 3 اسفند 1398 - 09:40

یکی از کارکنان یک بیمارستان تهران امروز (شنبه) به دنبال بروز عارضه تنگی نفس و تب که علایم ابتلا به ویروس کرونا است، بستری شد.

العالم ـ ایران ـ علمی

بنابر خبرهای دریافتی، صبح امروز (شنبه) در بیمارستان مجتمع یاس تهران (میرزا کوچک سابق)، یک خانم منشی جوان شاغل در یکی از بخش های این بیمارستان، مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا به دنبال بروز علایم تب و تنگی نفس، بستری شد.

پیش از این گفته شده بود که فرد مورد نظر به دنبال بروز علایم کرونا از جمله تنگی نفس و تب، جان خود را از داسته است.

در همین حال دکتر کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت دیروز (جمعه) اعلام کرد که با بررسی های انجام شده از بین افراد مشکوک، تا کنون ابتلای تعدادی از افراد از نظر آلوده شدن به ویروس کرونا بر اساس شواهد آزمایشگاهی، قطعی گزارش شده و بر اساس آخرین نتایج آزمایش های انجام شده، ابتلای 13 مورد جدید قطعی به نظر می رسد.

وی تاکید کرد که وزارت بهداشت در صورت مشاهده این بیماری، با شفایت مردم را در جریان قرار خواهد داد. وی از مردم خواست توصیه‌های بهداشتی فردی و عمومی را رعایت و در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا به آن توجه کنند.

میزان کشندگی ویروس کرونا

۱۴ درصد افراد‌ آلوده شده در گروه سنی بالای ۸۰ سال جانشان را از دست داده‌اند اما تنها نیم درصد افراد زیر ۴۰ سال از این ویروس مرده‌اند.

منبع: مرکز کنترل بیماری‌های چین

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها